cityfashion

Mediahuis zet schouders onder CityFashion

Mediahuis, moedermaatschappij van nieuwsmerken als Gazet van Antwerpen, Het Belang van Limburg, De Standaard en deze Made in Antwerpen, gaat zijn schouders zetten onder het digitaal platform CityFashion.

CityFashion werd in 2007 opgericht door Wim Houben en Karen Nies. Een jaar later sprong ook Christophe Van Durme aan boord. In 2010 nam Concentra – dat inmiddels met Corelio zijn nieuwstitels onderbracht in het gezamenlijk bedrijf Mediahuis – een participatie van 50 procent in CityFashion.

Aanvankelijk gestart als dienstverlener voor handelaars die hulp zochten bij het bouwen van hun (mobiele) website, apps en communicatie via de sociale media, groeide CityFashion uit tot een gespecialiseerd modeplatform waar de Vlaamse zelfstandige kledingwinkels en modezaken hun aanbod bundelen om samen een vuist te maken tegen de Zalando’s en Amazons van deze wereld.
Volgens onderzoek koopt maar liefst zes op de tien Belgen vandaag online, en is het internet vaak de belangrijkste informatiebron.

Voortaan zullen dus de nieuwsmerken en sites van Mediahuis het platform ondersteunen. CityFashion blijft de naam, maar er is wel een complete restyling met onder meer een nieuw logo en een nieuwe baseline ’together in style’.

“CityFashion gaat voor inspiratie, beleving en content. De bedoeling is om zo meer consumenten in de webshops van de lokale handelaars te krijgen”, zegt Benny Kerkhofs, directeur Regionale Sales bij Het Belang van Limburg. “Via kwalitatieve en redactionele modeartikels op onze websites zullen wij de surfers leiden naar cityfashion.be met het objectief zo trafiek naar webshop en winkel van onze modeklanten te genereren. Wij geloven in de sterktes van de lokale modezaken en willen hen een duwtje in de rug geven. We kunnen naast de fysieke winkels een extra verkoopkanaal aanbieden en alle zorgen op het vlak van digitale marketing en communicatie uit handen nemen. CityFashion vraagt geen commissie op de gerealiseerde verkoop door de handelaar.”

CityFashion bewandelt hiermee een nieuw pad. “Voor een goed begrip: wij verkopen zelf niet, maar verzamelen het aanbod van meer dan 300 Vlaamse modezaken. Daarvan hebben er 169 een eigen webshop”, stelt Karen Nies.
Zo vind je in de regio groot Antwerpen modezaken terug van Kapellen tot Kontich.
“Al die modezaken zijn goed voor 150.000 producten. Ter vergelijking: Zalando biedt 159.000 producten aan. Wij bieden 2.345 merken, terwijl Zalando op 1.854 blijft steken. Dat cityfashion.be in het aantal merken sterker staat dan reus Zalando, heeft uiteraard te maken met de vele lokale handelaars die bewust kiezen voor een aantal kwalitatieve merken”, concludeert Karen Nies.