Reclameboodschappen vind je op de meest onverwachte plekken en plekjes. Een beetje reclamemaker vindt het dan ook een uitdaging om een onverwachte plek te vinden waar je zo’n boodschap kwijt kan. De verbazing die daar dan bijhoort als de boodschap wordt ontdekt zal de impact van die boodschap alleen maar vergroten.
Zo’n onverwachte plek heeft Anthony Pauwels uit Edegem ontdekt. De baseline van zijn nieuwe startup “PUBLICEE” is ‘Voor de Grote Boodschap’. Een doordenkertje.. want het gaat om reclameboodschappen op WC papier. Anthony Pauwels (34 jaar) haalde met die idee de eerste prijs binnen van de 2de Bizidee Pop Poll van het Agentschap Innoveren en ondernemen.
Bij het gebruiken van WC-papier als drager van de reclameboodschap zijn look en feel heel belangrijk. De feel staat al wel op punt – zachtheid troef – maar qua look was er nog werk aan de winkel. “WC-papier is wit en een nieuw medium bij uitstek om boodschappen op te drukken. Geen cartoons of patronen, grappige afbeeldingen of spreuken maar échte boodschappen, meer bepaald reclameboodschappen” zegt Anthony Pauwels.”Het PUBLICEE wc-papier zal 5 verschillende reclameboodschappen bevatten. Eén rol telt gemiddeld 160 vellen en dus zal elke boodschap 32 keer terugkomen.
Het is de bedoeling om de WC-rollen met reclame bijna gratis aan te bieden via verschillende retailkanalen en in te spelen op de horecasector. Op 23 februari namen 6 pitchers het tegen elkaar op tijdens de Nacht van de Inspiratie in Gent. Als winnaar van het prijzenpakket t.w.v. 4.000 EUR, kan Anthony Pauwels in de komende tijd zijn business model onder deskundige begeleiding van KPMG uitwerken.