Barbara Torfs_v3

Barbara Torfs verlaat definitief Schoenen Torfs

Barbara Torfs verlaat na 21 jaar familiebedrijf Schoenen Torfs uit Sint-Niklaas. De nicht van ceo Wouter Torfs was er directeur marketing en communicatie. Haar vertrek is het gevolg van een samenwerking tussen Herculean en Springbok Coaching, het bedrijf van gezondheidsconsulent Brecht Buysschaert, dat ze in 2016 vervoegde.
Beide bedrijven gaan samen een geïntegreerd gezondheidsbeleid aanbieden aan bedrijven. Barbara Torfs zal tevens een operationele rol opnemen binnen Herculean.

De komende maanden zal Springbok Coaching, het Kortrijkse bedrijf van Brecht Buysschaert en Barbara Torfs, verankerd worden als coöperatieve partner binnen Herculean, net zoals bestaande partners waaronder Serge Haubourdin – coach en echtgenoot van Sabine Appelmans – en Gella Vandecaveye.

“De missie, visie en waarden van Herculean sluiten bijzonder goed aan bij alles waar Springbok Coaching voor staat”, zegt Barbara Torfs. “Na rijp beraad met enkele persoonlijke raadgevers en een grondige doorlichting heb ik ervoor gekozen om mij ook operationeel te engageren binnen Herculean. Natuurlijk ben ik zeer dankbaar voor wat geweest is, maar nu kijk ik toch vooral bijzonder hoopvol uit naar wat komen gaat.”

Het sportainment en corporate wellbeing platform Herculean uit Keerbergen werd in 2012 opgericht door Yves Vekemans en Inge Van Belle.
“Naast het feit dat Barbara een ervaren onderneemster is met het hart op de juiste plaats, is ze een boegbeeld in Vlaanderen op het gebied van welzijn op het werk”, zegt Yves Vekemans, stichter van Herculean. “Ze heeft een duidelijke visie over waar ze naartoe wil en dat past zeer goed in de Herculeaanse cultuur.”

Er werd al een tijdje gezocht naar een ervaren profiel dat zich kan toeleggen op de Belgische markt. “Yves en ikzelf kunnen ons nu focussen op het IT-platform en de internationale expansie van Herculean”, vult Inge Van Belle aan. “Met Barbara komt er een ervaren icoon aan boord dat de taal van bedrijven, corporate wellbeing en de Belgische markt spreekt en ademt.”