Recent kondigde Roularta Media Group aan dat de vertrouwde De Streekkrant die ook in de Antwerpse regio wordt verdeeld, en in Limburg bekend is als De Weekkrant, na meer dan 50 jaar van naam verandert. Vanaf 18 januari valt Deze Week in de brievenbus van de Vlaamse gezinnen.
De succesvolle huis-aan-huis krant ondergaat niet alleen een naamsverandering; er worden ook nieuwe ambities aan toegeschreven want in al die jaren onderging het gratis weekblad omzeggens geen wijzigingen.
Volgens Xavier Bouckaert, CEO van Roularta, toonde een uitgebreide rondvraag aan dat zowel lezers als adverteerders op zoek waren naar ‘iets anders’. Dat ‘iets anders’ verwijst naar meer redactionele inhoud. Naast advertenties en immo-, job- en autozoekertjes zal het nieuwe Deze Week meer aandacht besteden aan puur regionaal nieuws met zelfs ruimte voor diepte-interviews.
Het aantal edities zal van 48 edities teruggebracht worden tot 34, maar tegelijk verdubbelt Deze Week in volume op een oplage van zo’n 2,5 miljoen exemplaren.
Xavier Bouckaert stelt verder dat de naamsverandering geen jobverlies impliceert. De vaste redactionele equipe en het freelancenetwerk zouden zelfs lichtjes versterkt worden.