Michael Smet en Rembert Van Cauwenbergh startten vier jaar geleden het Antwerps modelabel Addmyberry. Het merk combineert op bijzondere wijze mode en technologie.
“Aan de hand van QR codes hebben we een sociaal platform gecreëerd via hetwelk we allerhande content delen. Zo hebben we een Truth or Dare game ontwikkeld. De mogelijkheden zijn eindeloos en worden continu vernieuwd. Dankzij de eigenwijze aanpak van Addmyberry hebben we al een aantal mooie samenwerkingen kunnen verwezenlijken”, zegt Sofie Grenier. Onder meer voor restaurant The Jane van Sergio Herman ontwerpt Addmyberry t-shirts die zowel te koop zijn in de verkooppunten waar het merk te vinden is als in The Jane zelf. Via de QR code op deze collectiestukken kun je een interview met Sergio Herman, een filmpje waarin de chef een gerecht klaarmaakt en wat sfeerbeelden van The Jane bekijken.
Addmyberry staat gekend om zijn gewaagde prints. ”Onze inspiratie komt dan ook vaak voort uit de Rock ’n Roll scene. De collectie bestaat uit sweaters, hoodies, baseball shirts en een breed gamma t-shirts”, vervolgt de enthousiaste Sales & PR manager.
Op dit moment heeft het bedrijf drie medewerkers op de payroll en werkt het met vier freelancers samen. In de provincie Antwerpen alleen al zijn er 27 verkooppunten en verspreid over België gaat het over een 80-tal, een aantal dat nog steeds wordt uitgebreid.
De nieuwe collectie is ook te verkrijgen in Frankrijk, het VK, Spanje en Rusland. In de States kan Addmyberry terugvallen op een 40- tal verkooppunten. Voor het eerst zal het merk er verkocht worden in New York City.
Sinds kort werkt het modemerk samen met een modeagentuur in Dubai om daar voet aan de grond te krijgen. Nederland staat als volgende land op het verlanglijstje.