Storesquare, het in februari gelanceerde online e-commerce platform voor de lokale handelaar, heeft Johan Taccoen aangezocht om de algemene leiding te nemen voor zijn verdere uitbouw. Reeds meer dan 500 handelaars in Vlaanderen maken intussen gebruik van Storesquare om goederen en diensten aan te bieden.
In de provincie Antwerpen zijn er momenteel 104 getekende contracten en het aantal blijft aangroeien. Niet elk contact staat reeds online omdat de handelaar soms wat tijd nodig heeft om zijn digitale winkel in te richten.
Johan Taccoen is een early adopter van het digitale gebeuren dat een rode draad vormt in zijn carrière. “Mijn know how inzake digitalisering van bedrijven, alsook mijn ervaring bij grote spelers gecombineerd met de doorgedreven kennis van het reilen en zeilen binnen KMO’s, zijn van onschatbare waarde in het veroveren van de plaats die Storesquare verdient als tegenwicht voor grote internationale spelers zoals Amazon en Bol.com, waar de huidige online kopers zich vandaag de dag op richten en die veel geld onttrekken aan de Belgische economie”, zegt Johan Tacoen.
Taccoen wil er zijn missie van maken om de lokale handelaar te sensibiliseren van de noodzaak én de consequenties van het opzetten van een e-commerce.
Net zoals een winkelier zijn etalage aantrekkelijk maakt voor de passant, moet de webshop de bezoeker verleiden met voldoende en aantrekkelijk gefotografeerde producten. Storesquare wordt ondersteund door Roularta, Unizo en KBC. Het platform ‘ontzorgt’ de handelaar als hij start met e-commerce. Bijkomende diensten zoals verzending, integratie van het kassasysteem, packshots van de producten, begeleiding van de inrichting van de e-shop of integratie van de bestaande webwinkel levert Storesquare optioneel, naar wens van de handelaar.
Storesquare biedt een unieke combinatie van het gemak van online shoppen met het vertrouwen en de dienstverlening van lokale offline winkels.