Horecagroothandel METRO opende gisteren haar tiende Belgische vestiging. De nieuwe METRO is gelegen aan het Antwerpse Houtdok en zal met een winkelruimte van 2 200 m² de horecaprofessional uit Antwerpen en de Antwerpse noordrand bedienen. Dankzij de combinatie met de bestaande winkel Antwerpen Zuid en de delivery-diensten, bedient METRO de volledige regio Antwerpen. De nieuwe winkel wordt het uithangbord van het vernieuwde METRO-concept dat in de komende maanden ook verder geïntroduceerd zal worden in de andere Belgische winkels. Een aantal nieuwigheden waaronder de instore farming serre en speciale bewaarkasten (diepvries -40°C, Dry-Aged-kast en kaaskast), tonen duidelijk welke richting METRO met haar vernieuwd concept wil uitgaan: een nadruk op ultraverse producten en innovatie, ten dienste van de horecaprofessional. Met de opening van deze tiende Belgische winkel zet METRO ineens ook de toon voor haar verdere expansie.
Op een oppervlakte van ongeveer 2 200 m² wordt METRO Antwerpen-Noord een echte one-stop shop voor de horecaprofessional. De winkel wil de klanten een veelzijdig, vers productassortiment aanbieden tegen de scherpste prijzen.
Vakspecialisten staan de klanten bij in het samenstellen van een nieuw menu of wijnkaart. Er zullen ook regelmatig workshops plaatsvinden om de horecaprofessional te blijven inspireren. Bovendien wordt de winkel, die exclusief is voorbehouden aan klanten met een horeca-activiteit, op die manier een echte ontmoetingsplaats voor de Antwerpse horeca.
METRO kende sinds haar introductie in België in 2003 een continue groei, met 10 winkelopeningen op iets meer dan 10 jaar. Vincent Nolf, CEO van METRO België licht de verdere groeiplannen toe. “We zijn bijzonder trots om vandaag onze tiende Belgische winkel te kunnen openen. Dit is voor ons ineens ook het startschot voor een reeks van bijkomende winkels en diensten. Via een uitgekiend netwerk van winkels en delivery-oplossingen willen we altijd dicht bij onze klant zijn”, aldus Vincent Nolf.