Verkopers hebben het vandaag niet onder de markt. Ze voelen de druk van hun bazen, verliezen hopeloos veel tijd bij de klanten en moeten vaak ’s avonds thuis nog bergen administratie verwerken. De Antwerpse startup Salesflare komt hen daarbij tegemoet. Jeroen Corthout en Lieven Janssen staken een salesplatform in elkaar dat de verkopers een groot deel van het administratieve werk uit handen neemt.
Salesflare werkte als startup met de steun van Start it @ KBC en iMinds. Het jonge bedrijfje kreeg onlangs bovendien 330.000 euro aan vers kapitaal toegestoken in een lening van KBC en kapitaal van het Vlaams Agentschap voor Innoveren en Ondernemen.
Het is alvast de bedoeling om in de komende maanden een doorbraak te forceren. Jeroen Corthout en Lieven Janssen hopen hun salesplatform in de markt te zetten en daarbij de verkoopdiensten van de meest onderscheiden bedrijven te bereiken. Ze gaan ervan uit dat hun tools alles wat de pure verkoopsactiviteiten hindert opruimen zodat de salesjongens zich effectief kunnen concentreren op wat ze het best kunnen: verkopen. Zo haalt het systeem bv. informatie op over de prospects waarmee ze gaan onderhandelen. Dit dan zowel van het internet of linkedin. Op die manier krijgen ze reeds data in handen nog vooraleer ze de eigenlijke gesprekken met hun prospect begonnen zijn.
Salesflare gaat er alvast vanuit dat het platform het werk van de verkoopsdiensten sterk vermindert. De werktijd voor het opzoeken en het ingeven van data zou met liefst 50% verminderd worden. De artificieel intelligente salesassistent kan op die manier een grote productiviteitsverbetering garanderen.