Pieter Brat stapt op bij Marbles. Hij gaat “een nieuwe uitdaging aan.” Pieter Brat richtte samen met Tom Herrijgers in 2001 het webbureau WEBS op. Na enkele overnames bouwden ze WEBS om tot het digitaal communicatiebureau Marbles. Tom Herrijgers is ondertussen de volledige eigenaar van Marbles en gaat de strategie van het bedrijf verder uittekenen.
Het verschil tussen WEBS en Marbles lag hierin dat Marbles zich niet beperkt tot het bouwen van een website, maar vertrekt vanuit een digitale strategie om de doelen van de organisatie en die van hun doelpubliek dichter bij elkaar te brengen. Of: Marbles creëert relaties tussen merken en mensen.
En daar verandert het vertrek van Pieter Brat niets aan. Tom Herrijgers: “Pieter nam zijn besluit een jaar geleden. Dat gaf ons ruim de tijd om ons voor te bereiden en ervoor te zorgen dat alles in huis is om onze klanten verder te helpen. Ook onze visie, aanpak en enthousiasme blijven ongewijzigd.”
Pieter Brat ging zich van zijn kant afvragen wat hem drijft. Het ging erom dat hij “veel energie krijgt door in het onbekende te duiken. In nieuwe situaties te belanden.” Hij wil dan ook graag de status-quo uitdagen. Veranderingen aansturen, evolueren, beter doen. “Ik wil die impact ook kunnen hebben op andere organisaties. Dat matcht niet met de behoeften waarmee opdrachtgevers Marbles inschakelen. Kijkend vanuit mijn drive, richt die vraag zich voor mij te veel op marketing en communicatie alleen. Ik moet dus op zoek gaan naar organisaties die ik vanuit mijn drive, de status-quo uitdagen en het nieuwe ontdekken, kan helpen. Organisaties die voor een veranderingstraject staan, die wil ik helpen. Door ze te gidsen. Als inspirator, ideeëngenerator en projectmanager wil ik ze helpen evolueren in veranderende tijden. Zodat ze het verschil blijven maken.”
Pieter Brat kan bereikt worden op 0477/903196