De Duitse textielketen KIK werkt op plannen om ook naar Antwerpen te komen. De discounter oriënteerde zich tot nog toe vooral naar Oost-Europa. Het bedrijf wil in de komende vijf jaar 1500 bijkomende vestigingen openen en kijkt daarbij oa. naar België.
KIK staat voor “Kunde ist König”, de klant is koning. De discounter werkt met een formule van heel goedkope prijzen en producten die zich even boven het segment van bv. Zeeman situeren. Het bedrijf heeft een razendsnelle expansie doorgemaakt. In 1994 (!) werd de eerste winkel geopend in Düsseldorf. Vandaag telt de keten liefst 3225 vestigingen.
Het mag opmerkelijk heten dat KIK België tot nog toe links liet liggen. De concurrentie is hier uiteraard al bikkelhard. Maar dat geldt net zo voor een markt als Nederland waar KIK wél al actief is. Naast Antwerpen zouden ook steden als Brussel, Gent, Brugge, Kortrijk e.a. geviseerd worden.
Met een omzet van 1,7 miljard euro (+7%) was de groei de laatste tijd kennelijk wat afgezwakt. In de komende jaren moet het weer hogerop, heet het op de hoofdzetel in Bönen.