Albo bouwde winkelbeleving rond bieren en wijnen

alboHet is best een leuke ervaring. Wie zijn drankvoorraad dringend moet aanvullen kan bij Albo langsrijden, een keuze maken uit honderden aanbiedingen, genieten van de sfeer, allicht nog een extraatje meepikken en de koffer laten volladen door de ijverige jongens van de drankencentrale. Albo is in de brede regio een icoon. Het bedrijf uit Wilrijk heeft van de zaterdagklus een hele belevenis gemaakt. Met de opening van een nieuw magazijn in Aartselaar vergroot het bedrijf zijn commerciële mogelijkheden.

De familie Van Looveren startte haar winkel in 1963 op als de Algemene Limonade- en Bieronderneming. Het bedrijf uit Wilrijk bouwde in al die jaren een trouw klantenbestand op. De drive-in deed het uitstekend. De kinderen Kathleen, Bob en Stefan schakelden evenwel nog een versnelling hoger en maakten van het bezoek aan een drankenmagazijn een totale winkelbeleving. Het ging er immers niet langer om enkele kratten bier in te slaan. Wie bij Albo langs gaat wordt geconfronteerd met een leuk winkelconcept. Het gaat dan om de confrontatie met 250 (!) streekbieren bv., 250 verschillende whisky’s, de opmaak van geschenkverpakkingen, enz. Uiteraard worden er ook geregeld degustaties georganiseerd.

Albo commercialiseert overigens niet alleen bieren en frisdranken. Het gaat ook om wijnen, champagnes en cava’s, aperitieven, sterke dranken en zelfs snacks en horecabenodigheden. In totaal liefst 2000 verschillende producten. Op die manier kom je niet in een veredeld magazijn terecht maar wel in een prettige winkelomgeving waar je altijd wel wat nieuws kunt ontdekken. Zelfs een hartig koffiemerk.