Luxuryformen.be klaar voor feestdagen

luxuryDe feestdagen komen eraan. Nogal wat mensen breken zich dan ook het hoofd over de cadeaus die ze alsnog moeten vinden. Luxuryformen.be geeft hen een voorzet. De online winkel van Dries Boven biedt een exclusief aanbod aan “leuke luxe producten die elke man zullen verrassen.” De online shop uit Zoersel werd vandaag helemaal omgebouwd tot een heuse concept store. Een heel Antwerps team van merchandisers, designers en marketeers werkt mee op het project. Een snelle internationalisering is daarbij een van de doelstellingen.

België is op dit moment de belangrijke afzetmarkt voor de Antwerpse webshop maar 45% van de bezoekers komt ondertussen al uit Nederland. Ook andere buurlanden tonen veel interesse in het aanbod van Luxury For Men. Net om die reden werd de virtuele winkel in een nieuw jasje gestoken – van concept en strategie tot look and feel. Vanuit de gloednieuwe tagline ‘Exclusives That Excite’ wil het bedrijf een selectie exclusieve producten lanceren die de koper vervoeren.

Zo krijgt de website zowel inhoudelijk als vormelijk een flinke update – van een nieuw logo en dito verpakkingen tot een upgrade met een responsive design en de nieuwste e-commercefeatures. Om de groei naar het buitenland verder te stimuleren, wordt Luxury For Men ook in het Engels gelanceerd. “Dit is voor ons een belangrijke stap naar internationalisering. Andere talen volgen later”, aldus founder Dries Boven.

Wat het productaanbod betreft zal de focus verlegd worden van webshop naar concept store. “Met de introductie van innovatieve concepten zoals onder andere onze groepscadeau-applicatie en Luxury For Men membership – een abonnement waarmee je elk kwartaal een memberbox met nieuwigheden toegestuurd krijgt – willen we het begrip ‘webshop’ overstijgen en ons onderscheiden van de massa”, aldus Boven.

Als een van de eerste Belgische e-commercebedrijven die de landsgrenzen overschrijdt, biedt Luxury For Men met zijn vernieuwde strategie een tegenstroom tegen de vele buitenlandse webshops die ons land veroveren. Luxury For Men is er het bewijs van dat onze webshops – mits een slim uitgedachte strategie en weloverwogen concept – niet hoeven onderdoen voor grote buitenlandse spelers en dat ze, ondanks de tendens, hun werkzaamheden niet naar het buitenland hoeven te verplaatsen om rendabel te zijn.

Luxury For Men werd in 2013 opgericht door Dries Boven en biedt – zoals de naam doet vermoeden – luxeproducten voor mannen aan. “We richten ons tot veeleisende levensgenieters die op zoek zijn naar ander en beter. Luxury For Men is er voor mannen met een gezonde dosis ijdelheid die vallen voor ‘slimme luxe’: niet de typische bling bling, maar klasseproducten die net dat tikje meer hebben”, vertelt de gewezen marketing manager van een Amerikaanse multinational die zijn job inruilde voor zijn ondernemersdroom.

En LuxuryForMen richt zich niet enkel tot mannen: onder de 650 huidige bezoekers per dag zitten heel wat vrouwen die op zoek zijn naar het perfecte geschenk voor hun partner, vader, broer of beste vriend. “Opmerkelijk is trouwens dat veel van de klanten van Luxury For Men zélf ondernemers zijn” voegt Boven eraan toe.