Pink Minds Media heeft zijn online magazine Eventplanner TV helemaal opgefrist. Het mediabedrijf uit Lint pikt daarmee in op de voelbare heropleving in de sector. De financiële crisis van de afgelopen jaren had ertoe geleid dat de ondernemingsbudgetten voor events onder druk stonden. Nogal wat bedrijven schrapten hun activiteiten. Nu de economische trends aan het keren zijn komen ook de budgetten voor events weer vrij.
Pink Minds Media heeft zich met verscheidene initiatieven al vele jaren sterk gepositioneerd op de markt. Vooral Eventplanner TV doet het uitstekend en claimt als online vakblad voor opdrachtgevers van bedrijfsevenementen 125.000 lezers. Kevin Van der Straeten achtte het daarom aangewezen om in het licht van de nieuwe marktontwikkelingen een nieuwe versie uit te brengen. Opmerkelijk: door de inbreng van nieuwe technologie reageert de website op de device die de lezer aanbrengt en past zich automatisch aan aan de smartphone, de tablet of de computer. Het design van het magazine en de interfaces zijn verbeterd. Eventplanner TV brengt brengt duizenden artikels, televisie-episodes en research queries aan. De webservers brengen maandelijks meer dan 2 miljoen pagina’s op.
De twee andere mediakanalen van de groep, Healthlab TV en Scubadiving TV oriënteren zich naar twee andere marktsegmenten. De markt van de gezondheidsproducten doet het vandaag uitstekend. De bezoekers krijgen er alle informatie over voeding, sport, yoga, gezeondheid, wellness, spiritualiteit enz. Het online platform brengt in dit opzicht de meest onderscheiden items. Als duiker heeft Kevin Van der Straeten zelf flink wat ervaring met onderwater video. Scubadiving TV heeft ondertussen al grensverleggende reportages aangemaakt.
Pink Minds Media doet tevens aan consultancy op het vlak van online strategie en verhuurt zijn eigen televisiestudio., de activiteiten van het tv-productiehuis en de consultancy-afdeling voor doelgericht (online) marketing en tv-advies samen. Huidig directeur Kevin Van der Straeten blijft aan het hoofd van de groep.
Ondertussen is Kenny Verhagen benoemd tot de nieuwe salesmanager Nederland van Pink Minds Media. Daarmee heeft het media- en tv-productiehuis achter eventplanner.be /.nl nu ook een vaste stek in Nederland.
Kenny Verhagen heeft een uitgebreide sales ervaring bij andere toonaangevende internetpioniers zoals Telegraaf Media Group, gezondheidsplein.nl en Widespace. Bij eventplanner.be /.nl, de community die ondertussen al 13 jaar (sinds 2002) marktleider is voor de evenementensector, vindt hij een boeiende uitdaging.
“Nu Kenny het team versterkt, beschikken we over een vaste uitvalsbasis in Nederland”, vertelt Kevin Van der Straeten.
“Ik kijk er naar uit om bedrijven in de evenementenbranche te helpen groeien door de doeltreffende communicatiemiddelen in te zetten die het platform eventplanner.be /.nl te bieden heeft. Ik heb ontzettend veel zin in deze fantastische uitdaging en kijk uit naar de samenwerking met het team”, aldus Kenny.