Wolf Oil optimaliseert zijn productieprocessen

wolfieWolf Oil heeft verleden jaar een omzet gerealiseerd van 172 miljoen euro. Dat is flink wat minder dan het jaar ervoor maar dat heeft veeleer te maken “met enkele uitzonderlijke contracten die niet jaarlijks terugkeren.” Het bedrijf uit Hemiksem is gespecialiseerd in de aanmaak van smeeroliën.

Met zijn eigen blending technologie heeft Wolf Oil een sterke marktpositie opgebouwd in de verkoop van smeeroliën. Nogal wat garages en bedrijven doen graag een beroep op het brede assortiment aan producten uit Hemiksem.

Dit neemt niet weg dat zowel het bedrijfsresultaat als de winst verleden jaar onder druk stonden. Het bedrijfsresultaat daalde tot nog maar 7,1 miljoen euro, de winst zakte naar 4,2 miljoen euro. “Wij maken ons evenwel sterk de brutomarge op onze producten verder doorsteeg van 20,9% naar 22,50%”, merken gedelegeerd bestuurder Philippe Verellen en bestuurder Emmanuel De Vos aan in het jaarverslag. Dat werd enkele tijd terug gedoponeerd bij de Nationale Bank. Een en ander heeft de maken met de “stabilisering van de grondstoffenprijzen en de verdere verschuiving van het productengamma in de richting van trademarks.”

De specialisten van Wolf Oil werken op de verdere optimalisatie van de bedrijfsprocessen en oriënteren zich naar verruimde afzetgebieden.