62% van de werknemers wil graag zelf zijn loonpakket samenstellen. Slechts weinig werkgevers bieden daartoe evenwel de mogelijkheid. SD Worx werkte daartoe een plan uit. Blijkt dat de werknemers 59% van het vooropgezette budget binnen het vooropgezette plan besteden aan een bedrijfswagen.
Flexibele verloning vormt voor steeds meer werknemers een bepalende factor in de jobkeuze. Al in 2007 lanceerde SD Worx daarom het Flex Income Plan, een systeem om een loonpakket op maat van de werknemer samen te stellen. Van het beschikbare budget dat de werknemer binnen het Flex Income Plan kan besteden, gaat 59% naar een bedrijfswagen, wat dus veruit de meest populaire keuze is.
Uit onderzoek van SD Worx (2014) blijkt dat 62,6% van de Belgische werknemers graag zelf zijn loonpakket wenst samen te stellen, maar dat slechts 8,6% van de Belgische werkgevers vandaag die mogelijkheid aanbiedt. Om op deze vraag in te spelen, biedt SD Worx het Flex Income Plan aan zijn klanten aan. Dat omvat begeleiding en advies bij het samenstellen van het plan, het implementeren ervan, de nodige software om de hele procedure te automatiseren en de opvolging tijdens het hele traject.
Uiteraard biedt SD Worx het Flex Income Plan ook aan haar eigen medewerkers aan. In het kader daarvan overhandigde SD Worx, in samenwerking met leasingpartner Alphabet, 19 Peugeot benefit cars in Wilrijk.
Steven Van Hoorebeke, CEO SD Worx: “Steeds meer werknemers willen hun loonpakket voor een deel zelf kunnen samenstellen volgens hun behoefte: sommigen vinden een bedrijfswagen belangrijk, het Flex Income Plan biedt hen die kans. Andere medewerkers kiezen dan weer voor een kleinere auto, of laten hun bedrijfswagen vallen en kiezen voor het openbaar vervoer of een elektrische fiets, wat ze financieren met het vrijgekomen budget. Met het Flex Income Plan reiken wij werknemers en –gevers een eenvoudige tool aan en waken we uiteraard ook over de juridische consequenties, zodat we gegarandeerd in orde zijn met de wet.”
Alphabet, vaste leasingpartner van SD Worx, werkt duurzame mobiliteitsoplossingen op maat uit. SD Worx vond in Peugeot de geschikte partner voor het uitrollen van dit project, in samenwerking met Alphabet. “Wij zijn trots dat SD Worx een beroep doet op Alphabet voor dit project”, voegt Liesbeth van Dyck, Key Accounts Manager Alphabet Belgium, hieraan toe. “Reeds sinds het prille begin is SD Worx een waardevolle partner die steeds nadenkt in termen van flexibele mobiliteit voor de werknemers. Het Flex Income Plan is hier een mooi voorbeeld van.”
“Van bij de eerste gesprekken zaten we direct op dezelfde golflengte”, aldus Gerd De Ridder, Key Accountmanager Peugeot Belux. “We delen eenzelfde visie, namelijk maximaal rendement en efficiëntie met een lage CO2-uitstoot en dat zonder in te boeten aan rijplezier. Dat SD Worx heeft gekozen voor de Pure Tech motoren in de modellen 208 en 2008, stemt Peugeot dan ook zeer gelukkig. In de jacht naar lagere verbruiks- en uitstootcijfers wint de 3 Cilinder Pure Tech motor in het Peugeot gamma steeds meer terrein.”
SD Worx is een internationaal georiënteerd dienstenbedrijf dat vanuit Antwerpen en zijn verschillende kantoren vooral actief is op het vlak van payroll, HR, tax en legal. Alphabet behoort als leasingmaatschappij tot de BMW groep en beheert in België vanuit Aartselaar zo’n 44.000 wagens.