De feestdagen komen eraan. Dan wordt er al eens een goede fles gekraakt. Met WinesatHome heeft Peter De Laet ingepikt op de trend naar e-commerce. Hij commercialiseert en verdeelt verscheidene wijnen en levert die aan huis.
Peter De Laet heeft allicht bij FedEx een deel van zijn logistieke ervaring opgedaan. Hij interesseerde zich al langer voor de wijncultuur en ging aanvankelijk in 2010 vanuit bijberoep en als hobby in die markt. Waarbij hij meteen ook opteerde voor e-commerce. In die zin dat hij oa. een flink uitgebouwde website opzette waar de klanten het aanbod aan wijnen kunnen doornemen en bestellingen plaatsen.
Hoe je in die toch wel vrij populaire markt een eigen niche kunt opbouwen? “Door zo weinig mogelijk overheadkosten te maken”, zegt hij. “Dit betekent geen eigen fysieke winkel, geen personeel en relatief beperkte stocks.” Op die manier kan hij gratis huis-aan-huis leveringen garanderen.
WinesatHome is ondertussen een vertrouwde aanblik geworden op parties, opendeurdagen en evenementen. Peter De Laet verzorgt er een deel van de catering. “Steeds binnen het vooropgezette budget van de klant.” Hij organiseert ook geregeld proeverijen, is present op personeelsfeesten en levert relatiegeschenken.