Telefonie met Cloud Communications 40% goedkoper

cloudTelefoneren in de cloud doe je als bedrijf vooral voor de kostenbesparingen. Mike Mol van Cloud Communications garandeert de klanten een factuur die 30 tot 80% lager ligt dan met conventionele telefoniesystemen. Cloud Communications is opgestart door drie enthousiaste entrepreneurs. Frederik en Pieter Roelants vormen in dit opzicht een team met Mike Mol.

Ze hebben een hele tijd gewerkt op de productoptimalisatie om van telefoneren aan VoIP tarieven een echt premium product te maken. Het ging erom dat ze hun klanten ook een premium support willen aanbieden. Telefoneren in de cloud moest 100% betrouwbaar en veilig zijn. Zo’n twee jaar geleden zijn ze dan met hun aanbod de markt opgegaan. “Met heel veel succes”, zegt Mike Mol. “We hebben in enkele maanden tijd een indrukwekkend mooie klantenportefeuille opgebouwd. Met verscheidene verzekeringsbedrijven, reisagentschappen, de Brusselse Raad voor het Algemeen Leefmilieu (BRAL), verscheidene ERGO-filialen enz.”

De groei ging zo snel dat ze dienden te verhuizen naar een betere locatie. Ze vonden die finaal in de Antwerpse Bosduifstraat. “Wij zetten er alles op om ons te differentiëren van de traditionele telecomreuzen. We krijgen in dit opzicht ook kleinere bedrijven als klant. Zo dokterskabinetten bv. die met ons systeem in functie van het uur verscheidene boodschappen naar de patiënten uitsturen. Dit hoogwaardig maatwerk impressioneert de klanten. In die mate dat wij nu één project per week proberen te realiseren.”

Cloud Communications tekent nu voor 40.000 minuten beltijd per maand.

Met meer dan 15 modules, een eigen app waarmee de gebruiker met het zakelijk nummer VoIP kan bellen en een uitgebreid gamma aan IP-telefoontoestellen gaan het ondertussen almaar sneller. Cloud Communcations is in dit opzicht erkend als een Groeigazelle.