Weps.be groeit door in lifestyle

wepsUpsell heeft zijn divisie lifestyle afgesplitst. Die gaat voortaan alleen verder als Weps.be  Weps wil verder doorgroeien en merken als Curver, Allibert, Wesco, Leifheit en Hedgren toegankelijk maken voor iedereen.  Binnen Upsell blijven de verschillende webshops van hun kant bestaan. Weps.be kan zich evenwel scherper toespitsen op domeinen als wonen, koken, tafelen, tuin en vrije tijd, kinderen en baby’s enz.

Jelle Stas is samen met zijn medevennnoot Bastiaan Philips een telg uit de onderhand bekende Cronos groep uit Kontich. De IT-groep van stichter Jef de Wit geeft zijn medewerkers geregeld de kans om hun eigen weg te gaan en een eigen vennootschap op te richten. Zo is het ook Jelle Stas en Bastiaan Philips vergaan. Zij hebben in 2010 met Upsell een eigen start-up opgezet waarin de Cronos groep zelf aandeelhouder werd. Hun firma is ondertussen uitgegroeid tot een ferme KMO.

“We hebben de afsplitsing gedaan op de uitdrukkelijke vraag van onze klanten,”   zegt Jelle Stas. “Nu kunnen zij hun aankopen bundelen en zo de verzendkosten uitsparen en echt leuke producten combineren. Weps.be wordt op deze moment nog sterk uitgebreid met nieuwe merken. Het idee is om binnen de drie jaar de omzet te kunnen verdubbelen en een aanzienlijke marktpositie in te nemen. De vooruitzichten zijn alvast zeer goed en door een continue verbetering van onze service en uitbreiding van assortiment denken we ook hierin te zullen slagen.”

Weps.be heeft haar klant centraal gezet en daar al haar diensten rond gebouwd. Achteraf betalen zal binnenkort mogelijk zijn, levering op zondag en na 18:00 behoren daar ook bij. Daarnaast heeft Weps.be een live chat systeem waarbij je een persoonlijke service en advies kan inwinnen. Daar is volgens Weps.be echt nood aan. Klanten willen zelf kiezen waar en wanneer ze beleverd worden en ze willen ook zo snel mogelijk geholpen worden met hun vragen.