Het Antwerpse marketing- en communicatiebureau viaVictor werd samen met de copywriters Robbie Cap en Chris Goossens (Kopstoot) geselecteerd voor de ontwikkeling van de nieuwe mediacampagne van het Agentschap Wegen en Verkeer. Ze haalden het in een openbare aanbesteding van tien andere partijen. De campagne moet weggebruikers informeren over wegwerkzaamheden en begint in maart.
Het Agentschap Wegen en Verkeer voert jaarlijks heel wat ingrijpende werkzaamheden uit op de
autosnelwegen in Vlaanderen. Het doel van de campagne is het informeren van de weggebruiker over
de werkzaamheden, en deze aan te zetten zijn verplaatsingsgedrag aan te passen om zo de hinder
voor zichzelf en andere weggebruikers te beperken. De opdracht voor viaVictor en Kopstoot bestaat
erin om een algemeen koepelconcept te ontwikkelen alsook communicatieproducten zoals radiospots,
krantenadvertenties, wegaffiches, routekaarten en webbanners.
De campagne start volgende week en omvat in een eerste fase de aankondiging van alle grote
werven op de snelwegen dit jaar. In de volgende fases worden een aantal concrete werken
aangekondigd die in de komende periode zullen starten.
viaVictor en Kopstoot willen het preventieve karakter van de campagne benadrukken. Een
gewaarschuwd chauffeur is er twee waard. Daarnaast willen ze automobilisten wijzen op het
gebruiksgemak van www.wegenenverkeer.be voor het vinden van alternatieve routes bij
wegenwerken.
* Robbie Cap en Chris Goosssens staan in voor het creatief concept en de radio-opnamebegeleiding.
* De illustraties, productie en project management zijn toegewezen aan viaVictor.
viaVictor met Ben Van Gils, Kurt Peeters, Wout Neys en Thomas Van Geel heeft zich als marketing- en communicatiebedrijf toegespitst op de ontwikkeling van app’s en websites, logo’s, branding, PR en media relaties. Onder het klantenbestand van het bedrijf figureren de stad Antwerpen, De Efteling, het bouwbedrijf Ibens, Jan Fabre (!), Vorsselmans, Club Med enz.
Robbie Cap en Chris Goossens zijn bekende copywriters.