Octopin haalt vers kapitaal op

woutertjetjeDe Antwerpse start-up Octopin werkt op een nieuwe kapitaalronde. Wouter Nuytten hoopt 800.000 euro vers kapitaal op te halen. “Het loopt goed”, zegt de jonge entrepreneur. “Verscheidene bekende investeerders hebben opmerkelijk veel belangstelling betoond. Wij hopen de operatie nog voor einde van het jaar af te ronden.”

Octopin
is een fascinerend bedrijf. De jonge start-up heeft met snelle beeldherkenningstechnologie totaal nieuwe mogelijkheden open gegooid voor de marketingsector. Het komt erop neer dat het bedrijf miljoenen afbeeldingen scant op Instagram en Pinterest waardoor de logo’s van bedrijven gevonden kunnen worden. Zonder dat de naam van het bedrijf in de tekst vernoemd wordt kunnen de marketingjongens op die manier de bewegingen van hun brand volgen in de sociale media.

“Wij hebben ons in de afgelopen maanden vooral op consumer gerichte merken georiënteerd”, zegt Wouter Nuytten. “Merken als Renault of KLM bv. De resultaten die we met onze technologie realiseerden hebben vandaag de interesse gewekt van nogal wat grote bedrijven die kennelijk met ons willen samenwerken. Wij bezoeken in dit opzicht de hoofdkwartieren van de multi’s die internationaal denken. Ze onderkennen de resultaten die wij hen met onze technologie kunnen bieden. Ze kunnen zelf vaststellen hoe hun brand evolueert in de online markten. Het ziet er voor de komende weken dan ook inderdaad goed uit.”

Wouter Nuytten startte Octopin pakweg twee jaar geleden op en kreeg daartoe de steun van oa. IdeaLABS van Telenet. Octopin werkte daarom een tijdlang binnen de setting van ideaLABS. Er kwam tevens veel belangstelling van Duval Union, het bedrijf van marketingspecialist André Duval.

Octopin zal dit jaar afsluiten op een omzet van pakweg 400.000 euro.