Car wrapping is meer in dan ooit. Rijdende auto’s zijn nu eenmaal perfecte reclamepanelen. Van Bortel spitst zich daarom in toenemende mate toe op het “beletteren” van auto’s. “Wij viseren uiteraard vooral firma’s met grote wagenparken”, zegt zaakvoerder Steven Vollebergh. “Klanten als Proximus of De Post bv.”
Van Bortel is destijds in Deurne opgezet als een modern geleid reclamebedrijf. Naarmate de zaken sneller gingen evolueren werd verhuisd naar een nieuw pand in Wilrijk. Zo’n vier jaar geleden namen Steven Vollebergh en zijn partner Imme Ortega y Olivia de firma over. Ze stuurden het bedrijf met al hun engagement in een nieuwe richting. De inzet werden nieuwe reclamepanelen, spandoeken, signalisaties… De doorbraak van de digitale technologie dreef hen ook naar de belettering. Vooral dan van wagens. Car wrapping. “Aanvankelijk stonden wij daar nogal wat aarzelend tegenover. We wisten niet goed hoe we die nieuwe trend moesten opvangen. Ondertussen moeten we wél vaststellen dat car wrapping een van de snelst groeiende markten is waarop we draaien.”
In die mate dat de vestiging aan de Kleine Doornstraat in Wilrijk te klein geworden is. Zeker wanneer Van Bortel effectief contracten binnenhaalt voor hele grote vloten aan auto’s. Daarom investeerde het bedrijf in een nieuw magazijn langs de Boomsesteenweg. Van Bortel nam eind februari e.k. in de KMO-zone Cleydael een nieuw gebouw van 300 vierkante meter in gebruik. “We kunnen nu zelfs zes wagens tegelijk behandelen”, zegt Steven Vollebergh. “Het resultaat moet dan een nog snellere en nog meer professionele service aan de klanten zijn.”
De administratieve kantoren van de firma blijven ondertussen echter wél aan de Kleine Doornstraat.
Bij Van Bortel werken vandaag negen man. Ze tekenen voor een omzetcijfer van 1,25 miljoen euro.