Novid is aan zijn beste jaar ooit toe. Het bedrijf uit Kontich verzorgt de audiovisuele omkadering van evenementen. De sterke prestaties in het lopende boekjaar hebben ongetwijfeld te maken met het recente Wereldkampioenschap Voetbal. Dit neemt niet weg dat het bedrijf van Wouter Van Beirendonck en Vicky Waldukat in dit opzicht verder werkt op een constante groeilijn.
Van Beirendonck en Waldukat hebben zich toegespitst op de markt van LCD-schermen. Die verhuren ze aan televisieproductiehuizen,communicatiebureaus, audiovisuele bedrijven enz. Ze verzorgen met hun schermen, projectoren en alle mogelijke randapparatuur beurzen, evenementen en shows. De klanten kunnen bovendien een beroep doen op het technisch advies van het bedrijf bij de opstelling, de uitbouw van concepten en de afbraak ervan. Novid telt vandaag 10 vaste personeelsleden en heeft na de expansie richting Nederland ook belangstelling voor de Franse markt.
Wouter Van Beirendonck en zijn partner Vicky bouwden Novid in de afgelopen jaren op binnen een heel eigen filosofie. “Na mijn val en mijn revalidatie enkele jaren terug ben ik gaan beseffen dat niemand onvervangbaar is”, zegt Van Beirendonck. Van Beirendonck viel enkele tijd terug van een metershoge stelling en diende vele maanden te revalideren.
“Veel ondernemers zijn te veel met hun zaak bezig en te weinig met de uitrbouw van hun persoonlijk leven. Dit is iets wat je moet durven.” Van Beirendonck putte oa. lessen uit zijn recente deelname aan de triatlon van Barcelona. “Wij nemen bepaalde strategische beslissingen vandaag beter dan vroeger. Ondernemers hebben nooit tijd maar het is een kwestie van prioriteiten stellen en verantwoordelijkheden durven loslaten. Ik ben er mij van bewust geraakt dat dit een proces van jaren is vooraleer je kunt aanvaarden dat je niet de enige bent die een taak tot een goed einde kunt brengen.” Van Beirendonck bereidde de triatlon in dit opzicht voor in een groepje van acht ondernemers. “De groep is belangrijk.”
Novid tekent voor een omzet van zowat 3 miljoen euro.
Na zijn deelname aan de triatlon van Barcelona stelde Van Beirendonck dat de belangrijkste conclusie na zijn deelname aan de wedstrijd het feit is dat “hij durfde te veranderen.” “Die boodschap wil ik ondernemers graag meegeven: alles is mogelijk maar een sportproject als Barcelona verandert je als mens en heeft ook een voelbaar effect op hoe je als ondernemer in het leven staat.”