Bubka leert Belgen rijst van Bosto eten

bostoHet rijstmerk Bosto werkt in de komende maanden met het Antwerpse communicatiebedrijf Bubkal. “Wij Belgen eten relatief weinig rijst,” zegt Raf Van Raemdonck, managing partner bij Bubka. “Voor Bosto formuleerden we daarom de uitdaging om rijst elke week op het menu van de Belg te krijgen.”

Bubka is een zogenaamd geïntegreerd agentschap dat zich toespitst op reclame en communicatie. In de gegeven omstandigheden groeien beide markten veelal naar elkaar toe. In tegenstelling tot veel andere bureaus probeert Bubka zijn activiteiten sterk te onderbouwen. De naam van de legendarische polstokspringer Bubka is in dit opzicht echt wel doelbewust gekozen. Bubka was de eerste atleet die zijn prestaties liet begeleiden, zelfs wetenschappelijk uitbouwen.

“Wij werken in diezelfde sfeer”, zegt Raf Van Raemdonck. “Reclame gebeurde bv. vroeger veelal vanuit een zeker buikgevoel. Wij putten veel ervaring uit de wetenschappelijke gedragwetenschappen. Wij gaan na hoe reclame werkt en op welke manier mensen tot een bepaalde beslissing komen. We komen bij onze klanten dan ook met voorstellen die de consumptie kunnen aansturen waardoor ze ook de zekerheid mee krijgen dat hun investeringen in reclame- dito communicatie-inspanningen ook resultaten zullen afwerpen.”

Dat is nu ook het geval ten aanzien van Bosto. Bosto is het rijstmerk van Bosto Panzani Benelux. “Elke week bingo met Bosto. “De rijstproducent kreeg van Bubka een activatieplan voorgelegd “waarbij we wekelijk iedereen die zich registreert verrassen met een origineel rijstrecept voor dagelijkse kost in zijn mailbox. Als een extra duwtje in je rug maak je dan meteen ook kans op een Samsung tablet of een andere toffe prijs. De campagne wordt uitgetekend in de winkels, in magazines, online en via de social media.”

Bubka realiseerde in 2009 een doorstart vanuit een ander reclamebedrijf en wordt aangestuurd door de drie vennoten, Michel Laukens, Dirk Malfliet en Raf Van Raemdonck. Aan de Ankerrui in Antwerpen zijn 18 mensen aan de slag. Bubka tekende verleden jaar voor een omzet van zo’n 4,5 miljoen euro. Tot de klantenportefeuille van Bubka behoren bedrijven als Baloise, Dokter Oetker, Atlas Copco en Natuzzi. Bubka werkt tevens voor organisaties als het Rode Kruis, de steden Antwerpen en Brussel, de Vlaamse overheid enz.