Sterke financiële resultaten bij Ballon Media

jommekeBallon Media heeft in 2013 een omzet gerealiseerd van 13,5 miljoen euro (+4%). De bedrijfsopbrengsten stegen met 2% tot 13,8 miljoen euro. Het boekenbedrijf zet daarmee zijn opgang onafgebroken verder.

Vanuit die vaststelling dat de financiële resultaten ronduit impressionant waren mag aangenomen worden dat de interne dynamiek daarmee nog versterkt is. Ballon Media realiseerde immers een bedrijfsresultaat van 306.000 euro (+136%) en een winst van 198.000 euro (+285%). De winst- en verliesrekening is inmiddels gedeponeerd bij de Nationale bank.

Ballon Media is in 2008 opgezet uit de fusie van De Ballon (uitgever kinderboeken), Balloon Books (verdeler boeken) en het striplabel Mezzanine.

Onder het label Ballon Comics geeft Ballon Media kinder- en familiestrips uit met Jommeke als absolute topper. Onder het label Bllloan brengt het bedrijf ook graphic novels uit. De activiteitenboeken en de innovatieve uitgaven voor kinderen zitten onder het embleem Ballon Kids.

Ballon Media is tevens de exclusieve Nederlandstalige partner voor uitgeverijen zoals Dupuis (Largo Winch, Robbedoes, Lucky Luke), Casterman (Kuifje, Tiny) Dargaud (XIII, Blake & Mortimer), Le Lombard (Thorgal) en Glénat (Black Crow, Titeuf).

Het bedrijf aan de Antwerpse Franklin Rooseveltplaats stelt vandaag zo’n 40 mensen tewerk.

Ballon Media wordt aangestuurd door Alexis Dragonetti. Michel Moortgat fungeert als voorzitter.