De start-up Salesflare heeft een programma gelanceerd waardoor verkopers exact kunnen weten wanneer en hoe vaak een klant een brochure gelezen heeft.
Salesflare is een Antwerps bedrijfje dat aangestuurd wordt door Jeroen Corthout en Lieven Janssen. Zij namen dit voorjaar hun intrek in de KBC-toren op de Antwerpse Schoenmarkt om er te werken aan de opstart van hun nieuwe KMO. Vandaag lanceren ze Docflare, een programma waardoor verkopers hun klanten beter leren kennen. “Stel dat U stofzuuigers verkoopt”, zegt Jeroen Corthout. “Als U na uw eerste contacten met de klant een brochure doormailt weet U vaak niet wat de klant er uiteindelijk mee doet. Met ons programma kunt U dat wél weten. De verkoper weet er oa. mee hoeveel keer een klant de bewuste brochure heeft gelezen en welke pagina van de brochure hij het langst bekeken heeft. Zo kan hij dan ook weten welk type stofzuiger de klant kennelijk het meest interesseert.”
Om dit allemaal te kunnen doen moet de verkoper een persoonlijke link aanmaken voor elke klant. “Daardoor krijgt elke klant een ander websiteadres doorgestuurd waarop de brochure staat. De verkoper krijgt dan een overzicht van alle websiteadressen met de bijhorende klanten. Uiteraard kunnen ook andere sectoren het programma Docflare gebruiken.”
Het gebruik van Docflare is vandaag voor iedereen gratis. Later wil Salesflare Docflare uitbreiden met meer functies waarvoor de gebruikers dan wel zullen moeten betalen. “De verkoper kan dan bv. te weten komen hoeveel mensen naar zijn website gegaan zijn nadat ze zijn brochure gelezen hebben.”