“Whoohoo” ligt alvast veel lekkerder in de mond dan “Maandag.” De Nederlandse groep Maandag doet aan project sourcing en is al sinds enkele jaren ook actief in België. Met kantoren in Brasschaat, Hasselt, Gent en Waver heeft het bedrijf zich al die tijd sterk gepositioneerd in de markt. “Wij gaan in de komende jaren verder doorgroeien en ook internationaliseren”, zegt de managing director voor België Kim Pleysier. “Onze naamsverandering van Maandag naar Whoohoo past in die langetermijnstrategie.”
De afgelopen jaren waren zeker voor uitzendkantoren helemaal niet makkelijk. De gevolgen van de crisis zijn nog altijd sterk merkbaar. Maandag heeft zich als bedrijf niettemin sterk kunnen doorzetten. In Nederland werd vooral in de non-profit sector gewerkt. In België enkel in de privé-sector. “Overigens zijn wij helemaal geen uitzendbedrijf,” protesteert Kim Pleysier. “Wij doen aan project sourcing, wij sturen onze mensen af op bepaalde projecten waar ze onmiddellijk ingepast kunnen worden. Het gaat in dit opzicht vooral om hoger opgeleide technici in drie specifieke sectoren. Wij viseren de bouw, de engineering en de farma/chemie.”
Op de fiches van Whoohoo staan vandaag zo’n 220 specialisten, technici die snel uitgestuurd kunnen worden naar de meest onderscheiden opdrachten. Uiteraard blijven nogal wat mensen na verloop van tijd “hangen” bij de klanten. “Maar wij hebben ook bepaald trouwe uitzendkrachten die al die jaren bij ons gebleven zijn.”
Maandag werd hooguit vijf jaar geleden, in 2009 opgestart in België. Vanwaar die gekke naam? “Maandag kan bij ons de eerste dag worden van je nieuwe carrière?.” Het bedrijf, vandaag dus Whoohoo heeft nu al zo’n 50 eigen personeelsleden op de payroll. “Wij gaan in de komende jaren ons netwerk effectief verder uitrollen”, zegt Kim Pleysier. “We onderkennen nog mooie opportuniteiten in de markt.”