Per 1 januari e.k. wordt het eenheidsstatuut ingevoerd voor arbeiders en bedienden. Nogal wat bedrijfsleiders houden hun hart vast voor de gevolgen van die wijziging. Niet zo bij interimbedrijven als Synergie. “De ondernemingen zullen ongetwijfeld aarzelen om nog meer mensen in vaste dienst te nemen. Dan kunnen wij een versterkte rol spelen”, zegt algemeen directeur Belux van de interimketen Synergie, Jan Verbeke op de hoofdzetel van het bedrijf in Antwerpen.
in de snelle en vaak chaotische wildgroei van interimbedrijven is Synergie een opgemerkte uitzondering. Het Franse concern heeft al die jaren een constante en evenwichtige groei neergezet. De keten runt vandaag reeds meer dan 60 kantoren, stelt zo’n 250 mensen tewerk en trekt de ambities voor volgend jaar breed open. “Wij willen ook volgend jaar een groei van 10% realiseren”, zegt Jan Verbeke. “Daarmee zetten we de lijn van het aflopende jaar verder. We komen dit jaar uit op een groei van 9%. Daarbij moet je dan wél rekening houden met het feit dat we onze divisies Logan en Dienstencheques verkocht hebben.”
Voor het komende jaar ligt het accent op de verdere digitalisering van de selectieprocessen en de online verwerking van sollicitaties. In dit kader zullen tevens enkele bijkomende kantoren geopend worden en zal er ook extra personeel aangeworven worden. De slogan voor het komende jaar: the year of yes. Het mag opmerkelijk heten dat Synergie vooral de jeugd viseert. Het bedrijf spitst zijn promotiecampagnes veelal toe op jongerenzenders als Jim TV, Q-Music en Joe-FM.
Synergie spitst zich toe op het algemene uitzendwerk en viseert met Synergie Careers tevens de hogere profielen. Een opgemerkt initiatief van uitzendbedrijf is de inplanting van eigen kantoren op de site van bedrijven als Volvo, Alcon, Fabricom e.a.
Synergie is een beursgenoteerde Franse groep die in 2013 met 600 kantoren een omzet neerzette van 1,4 miljard euro.