Hostess moet niet langer alleen maar mooi zijn

hostessDe redactie van het gespecialiseerde blad Experience heeft het hostess bureau The Frontline Company bekroond tot het beste bedrijf van de sector. Het bedrijf van Anntje Peeters en Peter Desart uit Wilrijk wordt bekroond voor “zijn kwaliteitsvolle dienstverlening.”

Wanneer het om hostess bureaus gaat flikkert bij nogal wat mensen vaak het alarmlichtje. Het sfeertje dat over de sector hangt doet veelal even aarzelen. Anntje Peeters en Peter Desart hebben in al die jaren bewezen dat het ook anders kan. Ze hebben hun bedrijf uitgebouwd tot een gerespecteerde onderneming die bij grote klanten als Telenet, Total, Puilaetco of BASF sterke waarderingscijfers meekrijgt.

The Experience schrijft elk jaar een Belgian Event Manager Guide bijeen. The Frontline Company kwam eerder al geregeld in de top-3 maar schoof dit jaar ineens door naar de absolute top. De redactie ondervroeg in dit opzicht 350 ondernemingen uit de top-1000 naar hun meest gewaardeerde leveranciers en dienstverleners binnen de verschillende segmenten van de B-to-B eventsector. The Frontline Company stak er dit jaar met kop en schouders boven alle anderen uit.

Anntje Peeters begon zo’n 20 jaar geleden als studente wat bij te verdienen in de evenementensector. Ze deed dat al die tijd op zelfstandige basis. In 2008 ging ze samen met Peter Desart de professionele toer op en stichtte The Fronline Company. “Wij wilden op een eerlijke, correcte en kwaliteitsvolle manier ons ding doen. Wij zetten er alles op om in de sector een referentiepunt te worden. Wij werken nu eenmaal vaak met jonge mensen met weinig werkervaring. Dat vraagt echt wel een intensieve opvolging. Wij trachten hen in dit opzicht een aangename eerste werkervaring te bezorgen die hen doet snakken naar meer. Vanuit dit oogpunt willen we enkel werken met gemotiveerde en dynamische mensen die vriendelijk zijn en die de elementaire beleefdheid als normaal beschouwen. Soms moeten we wat bijsturen maar dat komt allemaal wel in orde. We hebben ondertussen een heleboel toffe mensen die voor ons werken en er ook voor gaan. Ik dank dan ook uit de grond van mijn hart alle medewerkers die voor ons op het terrein alles uit de kast halen.”

The Frontline Company beschikt ondertussen over een database met liefst 1500 medewerkers. Op maandbasis zijn er daarvan zo’n 150 aan de slag. Iedereen wordt vooraf gescreend. The Frontline Company wil immers tot een goede match komen tussen het evenement en de mensen die erin moeten werken. Een klassiek concert trekt bv. een ander soort publiek dan zefmaar een familie-evenement.

“Ik maak me sterk dat het sfeertje dat ergens nog altijd over de hostess wereld hangt ondertussen echt wel heel erg teruggedrongen is. Jonge meisjes die met een kort shortje een cabrio moeten voorstellen op een Autosalon: dat zie je steeds minder. Dat gaat er echt wel uit. Onze klanten zoeken iets anders. Ze willen ten aanzien van hun afnemers ernstig overkomen en laten zich in deze crisistijd niet meer vastpinnen op glamour en glitter.”

The Frontline Company stelt vandaag vier vaste mensen tewerk en realiseerde in 2012 een omzet van pakweg 800.000 euro.