Zowat alle bedrijven die zichzelf respecteren hebben onderhand een eigen website. Alleen is het zeer de vraag of die website ook rendement oplevert. Dat is niet altijd het geval. Het bedrijf QueroMedia uit Kontich spitst zich toe op de optimalisatie van websites. “‘Wij doen aan content marketing,” zegt Tom Bogaert. “Wij geven de consument wat hij werkelijk zoekt op een website.”
Tom Bogaert schreef destijds een eindwerk bij zijn MBA waarbij hij oa. de informatie op websites natrok. Bleek dat die niet altijd heel doeltreffend was. Veel bedrijven geven effectief wel data over hun activiteiten doch dit is niet altijd wat de bezoeker wil vinden. “Wij zijn in dit opzicht aan interactieve marketing gaan doen. Wij gaan na in hoeverre de zoekmachines zoals Google effectief de website in kwestie eruit halen en de consument correcte gegevens toespeelt.”
Met QueroMedia hebben Tom en zijn broer Geert Bogaert zich ondertussen sterk gepositioneerd op de markt. Zij garanderen de klanten meetbare resultaten bij de opdracht om de interactieve marketing rond hun bedrijven te analyseren. Ook op hun deelmarkt is de crisis onderhand wel voelbaar doch de verschuiving naar de online markt zet zich dusdanig snel door dat wie als bedrijf vandaag niet mee is hoge risico’s opneemt. “Het komt erop aan nu nog snel in te stappen. Nieuwe klanten kunnen er zich overigens van vergewissen dat we vandaag nog veel efficiënter werken dan zeg maar enkele jaren terug. Het rendement is dus onmiskenbaar.”
QueroMedia tekent ondertussen voor een omzet van 3,3 miljoen euro. Het expansieve bedrijf stelt reeds 28 mensen tewerk. Nauwelijks tien jaar na de definitieve start-up kan dit wel tellen. Het durfkapitaalfonds Arkafund heeft de expansie van de onderneming overigens reeds eerder onderkend en nam een participatie van 49% in het kapitaal.