PXL Digital

Salesforce leert kunstjes aan in Hasselt

Salesforce, wereldmarktleider in CRM-software, heeft zich geëngageerd om Limburgs talent op te leiden in het domein van e-business. Het bedrijf heeft hierover een unieke samenwerking afgesloten met Hogeschool PXL. Het doel is om de studenten klaar te stomen om de online verkoop te verzorgen van de bedrijven waar ze later professioneel actief zijn.

Covid-19 heeft de rush op e-commerce sterk versneld. Het aantal bezoeken aan webshops steeg de voorbije maanden van 13 miljard per maand naar 22 miljard. Haast iedere business is dus genoodzaakt om de online handel professioneel aan te pakken. En daarvoor kijken ze naar de nieuwe generatie van e-business-specialisten die in het hoger onderwijs worden opgeleid.

Om hen nog meer voor te bereiden op de concrete noden en evoluties in dit vakdomein, zal Salesforce een handje toesteken. “Door ons te verankeren binnen de opleiding zullen bedrijven en instellingen straks alle mogelijkheden krijgen om sneller te schakelen”, zegt Carmina Coenen, Deputy Country Leader van Salesforce Belgium. De multinational zal concreet het platform ondersteunen en voor materialen zorgen. Forward, een partner-organisatie van Salesforce die op de Corda Campus is gevestigd, duikt mee de klas in om les te geven, projecten te coachen en eindwerken te begeleiden.

“Bovendien kunnen we via online learning een beroep doen op het netwerk van wereldwijde Salesforce-experten”, zegt Tristan Fransen, opleidingshoofd Toegepaste Informatica aan de PXL. “Dit spoort mooi met ons nieuw hybride onderwijsmodel en past perfect binnen onze visie van community-driven onderwijs”, klinkt het poëtisch.