Festicup, het jonge groeibedrijf dat recycleerbare bekers maakt, verkoopt en verhuurt voor festivals en andere events, haalt maar liefst 1 miljoen euro vers kapitaal binnen. De privé-investeerders die instappen, zullen tevens het huidige management ondersteunen.
Dat de coronacrisis vooral sectoren zoals de evenementen hard treft, is geen nieuws. Wel dat precies op dit moment een bedrijf uit die branche vertrouwen tankt met een stevige kapitaalinjectie. Het verse kapitaal belooft een versnelde groei voor Festicup. Het eventbedrijf dat werd opgericht door CEO Jozef Plevoets en Steven Van Herreweghe, geniet het vertrouwen van de banken en kreeg goedkeuring voor een KlimOp-lening van LRM. “Ja, het zijn aartsmoeilijke tijden voor de sector”, zegt Jozef Plevoets. “Maar dankzij het vertrouwen in ons bedrijf investeren we verder in ons personeel, IT en de verhuurcapaciteit. Zo blijven we groeien.”
Naast de financiële ondersteuning haalt Festicup met de komst van de privé-investeerders ook expertise binnen op het vlak van financiën, marketing, sales, operations en management. “Al die ervaring geeft ons geloof in de toekomst. Dat dit geen topjaar wordt, weten we. Maar tegen strijdvaardig ondernemerschap is geen virus opgewassen.”