zaakvoerders_aranere

Schalenborgh en Vanroy helpen reisbureaus uit het slop

Om de lokale handel te ondersteunen in de coronacrisis, activeren diverse gemeentebesturen een cadeaubon die bij alle plaatselijke handelaars kan verzilverd worden. Ook voor nieuwe inwoners en jubilarissen wordt dit digitale systeem, dat werd ontwikkeld door het Limburgse bedrijf Aranere, gebruikt. In coronatijden vindt het nu ook ingang in andere sectoren. Zo heeft de vereniging van reisbureaus Selectair een digitale cadeaubon laten maken die klantentrouw bij reizigers beloont.

Bestaande klanten aan zich binden en nieuwe lokken met een attractieve beloning. Dat is de basis van de Arabon, een digitaal systeem van cadeaubonnen dat werd ontwikkeld door
Chris Schalenborgh en Gunter Vanroy van Aranere (Corda Campus, Hasselt). “Omdat heel wat bedrijven in de nasleep van de coronacrisis een commerciële inspanning willen doen, hebben we ons platform voor stads- en gemeentebesturen uitgebreid naar de bedrijvenmarkt”, aldus het duo. “Vakfederaties, grotere winkelketens en reisbureaus tonen interesse in onze oplossing.”

Zoals Selectair, het collectief van een 100-tal zelfstandige reisbureaus, dat sinds het reisverbod probeert om de klanten terug te winnen. “De Selectair Cadeaubon kan je online aankopen en inruilen”, vertellen Chris Schalenborgh en Gunter Vanroy. “Alles loopt digitaal en automatisch, waardoor het bonnensysteem veilig, eenvoudig in gebruik en coronaproof is. Wie wil, kan de bonnen ook fysiek gebruiken en het is zelfs mogelijk om de bon in een cadeauverpakking te bestellen. Wie de bon krijgt kan er talloze leuke uitstapjes en vakanties via Selectair mee boeken.”

Aranere is vastberaden om het systeem verder uit te breiden naar andere sectoren en organisaties.