Het Limburgse 3MB van Pieter-Jan Dries, Steven Gilissen en Peter Jans, lanceert MobilePOS, een toepassing om via de smartphone de kaart van horecazaken te consulteren en bestellingen te plaatsen. Het trio biedt hun oplossing zelfs gratis aan.
De 3 initiatiefnemers waren al in 2014 van start gegaan met de ontwikkeling van een eenvoudige bestel-app voor de horeca. Het project belandde op een zijspoor, maar is door de coronacrisis opnieuw zeer actueel. En dus besloten Pieter-Jan Dries, Steven Gilissen en Peter Jans om de draad op te pikken en MobilePOS helemaal op punt te stellen.
“Het doel is simpel”, aldus het trio. “Door de klanten zelf de bestellingen op een eenvoudige manier te laten doen, kan de horecabaas een hogere omzet draaien met het beschikbare personeel.”
De app komt tegemoet aan de coronamaatregelen: “De afstand tussen personeel en klanten blijft veilig, er moeten geen onnodige verplaatsingen gebeuren in de zaak, er is geen fysieke menukaart meer en er kunnen via digitale weg vragen worden gesteld.”
De initiatiefnemers geloven in het blijvende karakter van hun oplossing. “Het is laagdrempelig omdat er geen installatie vereist is. Na het scannen van de QR-code kan de klant meteen de digitale menukaart raadplegen en de bestelling plaatsen. Alle moderne smartphones en tablets worden hierbij ondersteund. De uitbater van de horecazaak kan zijn toepassing zelf registreren en beheren. Het is op enkele minuten gefikst en bovendien gratis. Dus ook na corona zal MobilePOS handig en nuttig zijn.”