In plaats van onder de douche met een ‘bus’ shampoo te druppelen, kan je voortaan ook een milieuvriendelijk tabletje in je hand stoppen dat bij contact met water verandert in de juiste dosis shampoo. Deze uitvinding van 5 studenten aan de UHasselt is zopas verkozen tot Small Business Project van het Jaar.
In een online finale kroonde Vlajo (Vlaamse Jonge Ondernemingen) zopas ‘Shampop’ tot winnaar. Reden? Het is volgens de jury een sterk totaalconcept dat een universeel probleem op een creatieve wijze aanpakt. De studenten achter de jonge onderneming zijn Floris Lisabeth, Jeff Paredis, Thomas Uwents, Roos Vandebergh en Hanne Vleugels. Door hun overwinning stoten zij door naar de (online) Europese finale, die eind juni plaatsvindt.
Roos Vandebergh, gedelegeerd bestuurder van Shampop: “Shampop ontwikkelt trendy shampoo-tablets in verschillende kleuren en geuren. Bij contact met water, lost het tabletje op in je hand en heb je meteen de juiste hoeveelheid shampoo om je haren heerlijk te laten schuimen. Ons product betekent ook minder plastic, want alles is verpakt in herbruikbare materialen. Je kiest dus voor een trendy en milieuvriendelijk product.”
Momenteel verkopen ze hun shampootabletten voornamelijk online, maar binnen twee jaar willen de jonge ondernemers hun product verkopen in de volledige Benelux en het gamma uitbreiden over de gehele cosmeticalijn. “Denk bijvoorbeeld aan Shavepop, Washpop en Gelpop… die allemaal als tablet kunnen uitgebracht worden. Zo streven we ernaar om op lange termijn het gebruik van plastic in de cosmetica volledig te verwijderen.”