Creatic_Afbeelding

Sleurs & Vangompel neemt een online marketingsprint

Als rasechte familieonderneming hanteerde totaalrenovatiebedrijf Sleurs & Vangompel voordien eerder een conservatieve marketingstrategie. Na een samenwerking met Creatic trokken ze echter volop de kaart van de digitale marketing, en dat loont. “We polsen steeds bij de klanten hoe ze bij ons terecht komen. Daaruit blijkt dat online marketing het verrassend goed doet”, vertelt zaakvoerder Luc Vangompel.

Sleurs & Vangompel uit Bocholt is het bedrijf bij uitstek voor keuken-, badkamer- en interieurrenovaties. “Onze geschiedenis gaat terug tot 1934. Wat aanvankelijk begon als een meubelhandel is, over de generaties Sleurs en Vangompel heen, uitgegroeid tot een renovatiespeciaalzaak voor quasi elke ruimte in uw woning. Van keukenrenovaties tot tv-meubels of wandkasten op maat.”

Online marketing? Dat loont!

Twee jaar geleden besloot Sleurs & Vangompel om naast de gewone marketing- en printcampagnes ook in te zetten op online marketing. “Creatic uit Pelt kwam ons via via ter oren. Ik heb nog geen moment spijt van gehad van de samenwerking. Creatic heeft onze online aanwezigheid opgekrikt met een vernieuwde website, up-to-date sociale media en allerlei advertentiecampagnes. Zo hebben we bijvoorbeeld onze videoreeks Make-over Wonen, waarin we met ex-miss Belgian Beauty Cynthia Reekmans de creaties bij onze klanten gaan bewonderen. Die reportagereeks wordt dan volop ingezet op onze online media.”

Dat digitale marketing loont, ziet Luc in de verkoopcijfers. “We polsen steeds bij de klanten hoe ze bij ons terecht komen. Daaruit blijkt dat online marketing het verrassend goed doet. Op basis van die cijfers besloten we ook het beschikbare budget op te krikken. Zo gaat nu tot wel 60% van ons marketingbudget naar online.”

Strategische aanpak

Samen met Creatic tekende Sleurs & Vangompel ook een marketingstrategie uit. “Voor Noord-Oost Limburg gaan we vrij defensief te werk. Daar kunnen we rekenen op onze naamsbekendheid, we bestaan nu eenmaal al meer dan 80 jaar. Voor de wijdere regio spelen we een offensieve campagne uit, met meer advertenties en harde reclame.”

Het uiteindelijke doel van de marketingstrategie? “Onze naamsbekendheid nog verder vergroten en mensen naar onze showroom in Bocholt leiden. Vanuit die showroom kunnen we laten zien wat Sleurs & Vangompel écht in zijn mars heeft, de rest gaat het vanzelf.”