Sweetpack, het Limburgse familiebedrijf dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling en productie van snoepgoed, brengt een volledig gamma van suikervrij snoep op de markt. Daarmee worden de ambities verhoogd naar internationale expansie. LRM geeft daarvoor een duwtje in de rug met een KlimOp-lening.
Limburg heeft al een traditie in suikervrij snoepgoed, met Damhert in Heusden-Zolder als één van de grootste verdelers van ons land. Daarbij komen nu ook eigen producenten aan het venster piepen. Zoals Sweetpack, het bedrijf van Johan Melis, dat sinds 1994 zogenaamd retrosnoep maakt en verdeeld, zoals snoepkettingen en -horloges, gevulde schelpjes, tutters, fluitjes en lippenstift.
“Gezien de toenemende bewustwording rond voeding, lanceren wij nu ook Healthy Balance Candy”, zeggen Wouter en Maarten Melis, die in 2011 het familiebedrijf vervoegden. “Het is suikervrij snoepgoed met Nutri-score A, wat erg uitzonderlijk is voor een bedrijf in de snoepsector. En het valt in de smaak, want op de grootste snack- en snoepgoedbeurs ter wereld in Keulen was de internationale belangstelling zeer groot.”
En dus moet Sweetpack meer gaan exporteren, maar die internationalisering vraagt om nieuwe investeringen. Daarvoor kan het bedrijf rekenen op de steun van de Limburgse Investeringsmaatschappij LRM via een KlimOp-lening. “Sweetpack maakte de voorbije jaren een positieve evolutie door en paste zich door innovatief te denken vlot aan de veranderde behoefte van de markt aan”, zegt Gunter Plevoets, Head of Corporate Lending bij LRM. “Een mooi voorbeeld van een Limburgs familiebedrijf dat inzet op vernieuwing, constante productontwikkeling en -optimalisatie én bovendien, via maatwerkbedrijf Bewel, voor heel wat extra tewerkstelling zorgt in onze provincie. Op dit moment werken er bij Bewel al 55 werknemers enkel en alleen voor Sweetpack. De verwachting is dat dat aantal snel zal groeien tot een honderdtal.”
Het gaat dus lekker daar in Lommel…