Creatic_Afbeelding

Big Food versterkt toppositie in de markt met digitale marketing

Als cateraar met tal van eetkramen, waaronder friet- en hamburgerkramen, bekleedt Big Food een vooraanstaande positie in de markt. Het bedrijf uit Ham geeft evenementen en festivals – zoals Rock Herck – nét die extra touch. Maar Big Food zou Big Food niet zijn als het geen ambitieuze plannen had. Om haar marktpositie te versterken, klopte zaakvoerder Kris Keyken aan bij Creatic om ook online een sterke toppositie na te streven.

Al tien jaar vult Big Food de hongerige magen op publieke festiviteiten enerzijds en bedrijfs- en privéfeesten anderzijds. Een derde tak bestaat uit de verhuur van horecamateriaal.

“Bij de opstart van Big Food liet ik een website bouwen; intussen erg verouderd. Ik adverteerde ook zelf via Google Ads, een beetje als pionier in die tijd. Maar ook daar namen de resultaten af. Met de komst van een nieuw logo achtte ik het tijd om online een volledige ommezwaai te maken.”

Via via kwam Kris Keyken vorige zomer bij Creatic Digital Agency van Rob Cuijvers terecht. Wat volgde was een sterke vertrouwensband en een vlotte samenwerking richting een strategische, digitale marketingaanpak.

Plan op maat

“Via de kmo-portefeuille ontwikkelden we eerst een marketingplan om te bekijken hoe we Big Food via een sterke digitale strategie het beste konden onderscheiden van concurrenten in de markt”, vertelt Rob Cuijvers. “Vanuit die resultaten werd een volledig nieuwe website ontwikkeld, waarin we met sterke beelden en videomarketing de bezoeker overtuigen van het onderscheidend vermogen van Big Food. Een Google Ads-campagne in combinatie met SEO zorgen ervoor dat Big Food op het internet gevonden wordt door potentiële bezoekers. Verder zetten we sociale media in voor meer online zichtbaarheid en een extra impuls.”

Totaalaanpak

“Je voelt aan alles dat Creatic heel goed weet waar ze mee bezig zijn”, zegt Kris Keyken. “Ze namen de volledige uitwerking in handen; een sterke troef. Ik hoefde mijn concept slechts eenmaal uit te klaren. Online gaan we met Big Food nu voor continuïteit en daarvoor is Creatic de ideale compagnon de route. We zijn met de nieuwe website nog maar even online en de eerste kwalitatieve leads zijn al binnen.”

Voor Creatic valt dit onder de categorie ‘Mooiste Projecten’. “Kris is een ambitieuze ondernemer en heel bewust van de digitale mogelijkheden. Als je dan het vertrouwen krijgt, halen we via digitale marketing het beste uit alle bedrijven.”

Ook je toppositie versterken via digitale marketing? Creatic staat klaar om ook uw onderneming te boosten.