CityDepot, het distributieplatform dat pakjes en andere colli’s levert aan handelszaken en bedrijven in stedelijke gebieden, is door Bpost verkocht aan BD MyShopi. Bpost wil zich gaan focussen op de B2C-markt, terwijl de overnemers hun totaalaanbod van leveringen in de binnensteden willen vergroten.
CityDepot bundelt leveringen aan bedrijven en handelaars voor transporteurs en logistieke bedrijven. Het begon als een project in Hasselt en vond nadien uitbreiding naar 5 andere Belgische steden. De Hasseltse schepen Marc Schepers (Rood-Groen) zwaaide er lange tijd de plak. Vandaag werken er zo’n 30 mensen, die gebruik maken van een 40-tal voertuigen. In 2015 werd het bedrijf verkocht aan Bpost, dat nu zelf CityDepot in de etalage heeft geplaatst.
“Wij zetten onze transformatie verder naar een duurzame leverancier van pakjes voor consumenten”, zegt Kathleen Van Beveren, CEO Parcels & Logistics Europe & Asia voor Bpost. “Ik wens het management en de medewerkers van CityDepot te bedanken voor hun bijdrage van de voorbije jaren en wens hen het allerbeste toe binnen BD MyShopi.”
Raf Lambrix, CEO van BD MyShopi, is blij met de aanwinst: “De overname van CityDepot laat ons toe om onze expertise en oplossingen verder uit te bouwen. Zo kunnen we nog meer leveringen bundelen, waardoor we het aantal bewegingen kunnen beperken. Dat komt tegemoet aan de vraag van alle stakeholders naar duurzame logistiek. Omgekeerd krijgen de klanten van CityDepot toegang tot ons netwerk van depots en onze kennis. Met CityDepot hebben we alles in huis om onze rol als gespecialiseerde logistieke speler waar te maken.”