Vier jaar geleden doken Sam Van Hove en Monique Heesakker in een nieuw avontuur. Het duo legde zich toe op massief eiken maatwerk met lokale productie en opende interieurspeciaalzaak Woodcreations. Van bij de start werd een samenwerking met Creatic opgezet. Met succes. Hun digitale marketingaanpak resulteerde al snel in een verdubbeling van de omzet.
Bij de opstart creëerde Creatic de huisstijl van Woodcreations; het logo, de visitekaartjes en de website. Communicatie werd toen vooral offline gevoerd. “Op een gegeven moment zaten we vast”, vertelt Sam. “Hoe kunnen we meer kwalitatieve klanten aantrekken die naar onze showroom komen om werkelijk te investeren in een maatmeubel? We waren enorm tevreden over onze branding, dus gingen we ook met deze vraag aankloppen bij Creatic.”
“Rob Cuijvers, de zaakvoerder van Creatic, kende ons bedrijf al door en door. Met die kennis van zaken kwam al snel het voorstel van een webshop en het advies om in te zetten op digitale marketing”, gaat Monique verder. “Vol vertrouwen hebben we hem daarin gevolgd.”
Digitale marketingaanpak
Er werd een webshop op poten gezet waar de volledige catalogus van Woodcreations raadpleegbaar is. Klanten kunnen er ook hun eigen tafel samenstellen via filters als hoogte, afwerking, kleur, enzoverder. Via sociale mediacampagnes en met behulp van Google AdWords wordt al het verkeer daar naartoe gestuurd.
“De grootste omzet halen we in de winkel, maar de impact van de webshop als ‘digitale verkeersleider naar de winkel’ is enorm. Klanten uit heel België komen langs en weten op voorhand al welke richting ze uitwillen. Sinds de opstart van de webshop is onze omzet verdubbeld”, weet Sam.
De aanpak van Creatic is bovendien meetbaar. “Wie zijn de klanten, waar komen ze vandaan, welke zoekwoorden gebruiken ze, welke advertenties doen het goed, … elke maand wordt bekeken hoe we ervoor staan en waar bijschakeling nodig is voor extra campagnes. Die opvolging is zeer geruststellend.”
Samen gegroeid
Woodcreations was één van de eerste klanten van Creatic en is intussen uitgegroeid tot één van de meest succesvolle. Op twee jaar tijd werden zo’n 40.000 websitebezoekers gerealiseerd. “Ook Creatic heeft sterke sprongen vooruit gemaakt. Ze verhuisden naar een prachtig kantoor en tellen reeds 5 vaste medewerkers. Het is leuk dat we samen die groei hebben doorgemaakt.”
Scoor online
Ook het succes van Woodcreations nastreven en zelf aan de slag met digitale marketing? Creatic staat klaar om ook uw onderneming te boosten.