Het Limburgse vastgoedkantoor Realmart en Mercedes-Benz-verdeler Groep JAM hebben de handen in elkaar geslagen met het Franse champagnehuis Devavry, gekend van het exclusieve merk Cuvée Carbon. Het drietal gaat elkaars producten en diensten promoten via diverse kanalen.
Overal ter wereld kennen liefhebbers van autosport de exclusieve champagne Cuvée Carbon. Als Verstappen, Bottas, Hamilton of Vettel het podium bestijgen, spuiten ze met plezier de godendrank in elkaars ogen en oren. Ook in de VIP-ruimtes van ieder circuit geldt Carbon als het huismerk van de FIA (Internationale Federatie van de Automobiel). Veel minder geweten is dat de Cuvée Carbon wordt gemaakt door het familiale champagnehuis Gisèle Devavry, gelegen in Champillon, tussen Epernay en Reims. Al 4 generaties lang worden er op ambachtelijke wijze top-champagnes gemaakt, zo’n 100.000 flessen per jaar.
Jan Martens, zaakvoerder van vastgoedbedrijf Realmart in Hasselt, is al vele jaren kind aan huis bij de familie Méa-Devavry. De vriendschappelijke relaties hebben nu geleid tot een samenwerking, waarbij de champagnes in België (en zelfs andere landen) zullen gepromoot worden. Anderzijds zullen ook de activiteiten van Realmart (vastgoed, vermogensbeheer en verzekeringen) gelinkt worden aan het luxemerk Carbon. Mercedes-Benz-concessiehouder Groep JAM haakt zijn wagonnetje hier aan vast. “De 3 ondernemingen hebben dezelfde doelgroep als cliënteel”, legt Jan Martens uit. “Het zijn mensen die houden van kwalitatieve topproducten. Vandaar dat we door een bundeling van de krachten een sterker signaal kunnen geven op vlak van marketing, communicatie en sales. We onderzoeken voor elkaar de zakelijke opportuniteiten, leggen contacten met potentiële klanten en faciliteren de verkoop. Een win-winsituatie voor alle partijen.”
De kans is dus heel groot dat u weldra op een fijn feestje de bubbels van Devavry ziet borrelen. Toprestaurants als De Kwizien in Hasselt zijn alvast overtuigd.