In een ondernemerswereld die steeds om een meer digitale aanpak vraagt, zitten nog té veel bedrijven in een roes. Nochtans zal iedereen vroeg of laat moeten inzetten op digitale marketing. Dat weet ook Creatic. Aan de hand van een duidelijke strategie en een flinke dosis creativiteit helpen zij kmo’s vandaag al het verschil te maken.
De meerwaarde van digitale marketing valt niet meer te ontkennen. En stelselmatig komt dat besef er ook. Ambitieuze kmo’s die willen groeien door meer potentiële klanten aan te trekken, weten dat ze het internet niet meer links kunnen laten liggen. Het enige struikelblok is: hoe pak je dat aan?
Rob Cuijvers, zaakvoerder Creatic: “Welk verhaal moet een kmo digitaal brengen en welke kanalen zijn daar het meest geschikt voor? Daar is een doordachte strategie nodig. We vertalen hun uitdagingen in een realistisch digitaal marketingplan en voeren dat nadien ook uit. Het kan gaan van een website, SEO en online adverteren tot videoproducties en copywriting. Het doel: meer omzet en nieuwe klanten.”
Een aanpak op maat, en dan vooral bij de creatie van een website. “Daar houden we zelfs telkens een fotosessie, zodanig dat het eindresultaat nóg persoonlijker is.”
Geen kopzorgen
Rode draad bij dit alles is een volledig digitale ontzorging. “Bedrijven moeten zich op hun eigen activiteiten kunnen focussen. Het digitale traject nemen wij wel op ons. Wanneer ons voorgestelde plan van aanpak een Go krijgt, hoeven zij er niet meer van wakker te liggen. Elke maand koppelen we ook terug over de resultaten. Als ze dat wensen, kunnen we erover regelmatig bellen of samenkomen, maar er zijn ook klanten die we slechts één keer per jaar zien omdat ze weten dat hun digitale communicatie bij ons in goede handen is.”
Zo weet Creatic kleine en middelgrote ondernemingen te bekoren, zoals Dilissen Logistics, DECO Ramen en deuren, Hegge nv, Woodcreations, enzoverder.
Voor mensen, door mensen
Met een team van 4 medewerkers en diverse freelancers streeft Creatic naar gemeenschappelijke groei met haar klanten. “Onlangs zijn we verhuisd naar een nieuwe locatie die in elk opzicht die creativiteit aanwakkert. Dat, in combinatie met een persoonlijke aanpak, zorgt voor een aangename klantenbeleving en sterke resultaten. Bovendien werken we niet met vaste contracten.”
Creatic voltooide al meer dan 500 projecten, ontving de titel van Google Partner en kreeg de erkenning van dienstverlener voor de kmo-portefeuille. Bedrijven die een beroep doen op hun expertise krijgen dan financiële steun van de overheid, tot 40% van het gespendeerde budget.