Artissan_Afbeelding2

Projectmarkt valt voor charmes van Artissan

“Artissan Bathroom tailors” beschrijft perfect het concept waarmee deze Limburgse innovator sinds 2008 een origineel alternatief biedt voor tegels in de badkamer. Met een pallet van eigen ontwikkelingen, verwierf Artissan al snel bekendheid bij de Belgische sanitaire groothandel.

De vraag naar douchecabines op maat en wegneembare badmantels waren de aanzet voor een creatieve oplossing in de vorm van grote naadloze acryl wanden en decoratieve materialen.  De tegelvrije afwerking gaf de badkamer een geheel nieuw harmonieus design.

Zaakvoerder Wim Maesen: “Sinds 1993 ben ik al werkzaam in het sanitair. In 1999 maakte ik de overstap van toonzaal-adviseur naar een verkoopfunctie bij een fabrikant van douchecabines en massagebaden. Het opgebouwde netwerk  en de ervaring in productontwikkeling, hielp bij de ontwikkeling en introductie van dit alternatief concept.

Artissan’s innovatieve gamma van afwerkingen stelde de groothandel in staat om – in combinatie met het aanbod sanitaire toestellen – de service naar de eindklant te verbeteren. Het productassortiment kan worden afgestemd op kleuren die in de badkamer voorkomen wat voor een harmonieus geheel en een eigentijds design zorgt. Gevolg: extra omzet voor de groothandel en de eindklant heeft minder aanspreekpunten nodig.

In het bijzonder de massieve acrylwanden voor de douche sloegen snel aan en leverde een netwerk van meer dan 200 badkamertoonzalen in België op. Na de eindverbruiker vielen ook de meer vooruitstrevende projectbouwers en woningmaatschappijen voor het concept.

Koen Van den Bruel, algemeen directeur Ons Dak: “Bij Artissan vonden we de oplossing voor het vaak terugkerende probleem bij betegelde douches. Vochtproblemen, schimmelvorming en hardnekkige vervuiling zijn hiermee definitief van de baan. De luxueuze uitstraling is een extra meerwaarde. Intussen is Artissan al 10 jaar een betrouwbare partner die garant staat voor kwaliteit en continuïteit.”

Win-win

In die 10 jaar heeft Artissan niet stilgezeten en is innovatie  met nieuwe materialen, technieken en ontwerpen een bepalende factor als antwoord op nieuwe trends en evoluties in de sanitairmarkt.

Patrick Kimpen, algemeen directeur Artissan: “Tot zo’n 15 jaar geleden vertegenwoordigde de particuliere woningbouw 65% van de markt tegenover 35% projectbouw. Vandaag zien we dat die verhouding volledig is omgeslagen. De commerciële inspanningen naar de projectmarkt versneld en intensiever doorvoeren, samen met onze traditionele partners van sanitaire groothandelaars, was voor mij de eerste prioriteit bij mijn aantreden. Zowel bouwmaatschappijen als  architecten en studieburelen blijken erg gecharmeerd door onze technische flexibiliteit en aandacht voor kwaliteit.

De kruisbestuiving tussen bouwmaatschappijen, de sanitaire groothandel en Artissan zorgt op alle domeinen voor een win-win en betekent een belangrijke stimulans en bron van inspiratie voor verdere projectgerichte ontwikkelingen.