wisemen-foto

Alter ego van Appwise mikt op 100 werknemers

Appwise, Limburg’s bekendste app-bouwer, ambieert groei. Met het nieuwe alter ego Wisemen positioneert het bedrijf zich nu ook als proactieve innovatiepartner. “De toegevoegde waarde van nieuwe technologieën in kaart brengen en realiseren, dat is waar we naar streven met Wisemen”, stelt oprichter Steffen Brans (29). In 2022 mikt de onderneming alvast op honderd werknemers. Voor haar klanten ambieert ze een Return on Experience (ROX) van 50 miljoen euro.

Return on Experience (ROX) is een nieuwe metriek die het rendement op investeringen becijfert in functie van klantervaring en interne organisatie. “Met andere woorden: een koppeling tussen klantwaarde en bedrijfswaarde”, stelt Steffen Brans. “Tegen 2022 wil Wisemen samen met zijn klanten een ROX van 50 miljoen euro realiseren. Een realistische doelstelling. We hebben nog heel wat mooie projecten in de pijplijn zitten. Met Wisemen zullen we onze technologische en strategische kennis nog kunnen verbreden, zowel in huis als in samenwerking met gespecialiseerde partners.”

Sky is the limit
Het gaat hard met het Limburgse bedrijf. Opgericht in 2013, vorig jaar verhuisd naar een grote vierkantshoeve in Diepenbeek en ondertussen weer bijna uit zijn voegen barstend… “Het klopt dat we snel groeien. Voor 2018 konden we erg mooie resultaten neerleggen en werd onze ploeg opnieuw flink uitgebreid. Met Wisemen willen we de komende drie jaar alvast een verdrievoudiging van het personeelsbestand bekomen. Meer concreet: naar een honderdtal werknemers in 2022.”

Technologie van morgen

Dankzij Wisemen zal het bedrijf een veel breder en innovatiever pallet aan diensten kunnen aanbieden. “De ambitie van Appwise is altijd geweest om samen met de klant een zo groot mogelijke positieve impact te creëren”, legt Glenn Gielens, Strategy Director, uit. “Door alleen op apps te focussen, werd deze impact in het verleden vaak beperkt. We willen nu het hele plaatje bekijken. Technologische innovaties zoals conversational experiences, Internet of Things, Artificial Intelligence en Augmented Reality vragen een groeiende expertise in digitale strategie. Dit was de gedachte achter de lancering van Wisemen.