Het Genkse marketing- en communicatiebureau demarketingafdeling wordt omgedoopt tot Kingfisher. “De nieuwe naam moet vooral onze internationale groeiambities kracht bijzetten”, zegt zaakvoerder Tamara Bergmans.
“Doorheen de jaren zijn we geëvolueerd van klein en lokaal marketingbureau naar een allround speler met ook grote en internationale marketing- en communicatieprojecten. Naar ons aanvoelen is onze naam ‘demarketingafdeling’ niet langer een weerspiegeling van wie we nu zijn en waar we naartoe willen. Zo kom je in het buitenland niet ver met een Nederlandstalige naam… Vandaar dat we 10 jaar na de oprichting, de tijd rijp vinden om het over een andere boeg te gooien, en zo werd Kingfisher geboren.”
Het logo met de ijsvogel (Kingfisher in het Engels) wordt bewust behouden voor de herkenbaarheid. Een nieuwe baseline vertelt waar Kingfisher voor staat. “We kiezen voor Solid Marketing, wat er op wijst dat we strategisch en onderbouwd te werk gaan”, legt Tamara Bergmans uit. “We fladderen vooral niet rond, en brengen exact in kaart hoe we de juiste vis in de juiste vijver kunnen vangen voor iedere organisatie.”
Het team van Kingfisher telt momenteel 8 personen, elk met hun eigen expertise, zoals strategie, content, online toepassingen of grafisch ontwerp. “Die allround benadering laat ons toe verder te groeien. Want wees gerust, er staan spoedig nog meer nieuwigheden aan te komen!”