Servicebedrijf Geysen, gerund door een Limburgs management (CEO Johan Vos en marketingmanager Liesbeth Lemmens), investeert één miljoen euro in een opleidingscentrum voor hun servicetechniekers. Er wordt een miniatuurfabriek gebouwd waarin alle technieken kunnen geoefend worden.
Het gaat Geysen voor de wind. Het bedrijf met hoofdzetel in Westerlo en vestiging in Hasselt, verdubbelde sinds 2014 de omzet van 7,3 naar 15 miljoen. De groei wordt momenteel geremd door een gebrek aan personeel. Geysen heeft momenteel 75 vacatures voor technisch personeel. Geen unicum in de sector. Zo zoekt collega Yontec uit Hasselt eveneens in de regio Kempen 50 extra onderhoudstechniekers.
Als één van de oplossingen investeert Geysen in een opleidingscentrum waar nieuwe én bestaande medewerkers kunnen getraind worden. Eyecatcher van deze Geysen Academy is een
miniatuurfabriek, die alle mogelijke industriële technieken op schaal nabootst. De techniekers (in spe) leren er niet alleen praktische vaardigheden aan, ze verfijnen ook hun soft skills, zoals communiceren met klanten, attitude, veiligheid, enzovoort.
Als er een einde komt aan de droogte in de personeelsvijver, wil Geysen binnen twee jaar doorgroeien naar 20 miljoen omzet en 250 medewerkers.