Edith Soors is door hr-dienstverlener Attentia aangesteld als rechtstreekse contactpersoon voor KMO’s in onze provincie. Het is een belangrijke stap in de ambitie van Attentia om voet aan de Limburgse grond te krijgen.
Tot dusver moesten de Limburgse klanten van Attentia terecht bij een collega uit een andere regio. Maar nu komt er dus een nieuwe manager als rechtstreeks aanspreekpunt. “Onze klanten hebben specifieke behoeftes en uitdagingen op het vlak van HR en well-being”, zegt Edith Soors, die deze taak krijgt toebedeeld. “Het gaat zowel om payroll-oplossingen als om diensten op vlak van preventie en bescherming op het werk. We merken dat er nog heel wat optimalisatie mogelijk is in hun HR-processen, zoals op vlak van flexibel verlonen. Vaak staan de grote bedrijven op dit vlak al een stuk verder.”
Attentia komt niet onbeslagen op het ijs, want de afdeling die zich specifiek op KMO’s richt, bestaat al 12 jaar, en heeft dus tonnen ervaring. “Bovendien heb ik altijd in Limburg gewerkt en ken ik de regio dus heel goed”, vertelt Edith Soors. “Mijn rol bestaat erin om onze dienstverlening te vertalen naar bestaande en potentiële klanten. Daarnaast zal ik ons netwerk verder uitbouwen en onze corporate identity uitdragen naar KMO’s.”
De nieuwe manager wil als troef de koppeling tussen HR en well-being uitspelen. “Ook bedrijfsleiders zien meer en meer medewerkers met burn-outs kampen. Ook zij zijn zich ervan bewust dat energie en goesting noodzakelijk zijn bij hun medewerkers. Mensen maken nu eenmaal het verschil. Maar naast de well-being factoren, spelen ook HR-factoren zoals verloning daarin een rol. Een geïntegreerd HR & well-being beleid is dus een duurzame aanpak.”