Mariet  Segers en Patrick Truyers

Voormalig topsporter neemt Infraligne over

Patrick Truyers neemt het roer over als licentiehouder van het afslankconcept Infraligne. Dat is het gevolg van de beslissing van huidig zaakvoerder Mariet Segers om haar carrière een andere wending te geven. Ze neemt de handelsonderneming van haar vader over.

Al vanaf het prille begin – in 2004 – schreef Mariet Segers (49) mee aan het InfraLigne-verhaal. “Oorspronkelijk als uitbater van een aantal studio’s”, blikt ze een tikkeltje nostalgisch terug. “Eerst eentje in Leuven, daarna twee in Hasselt en ten slotte een vierde in Aarschot. Ik kende de werking van InfraLigne dus op mijn duimpje toen ik in 2009 de stap waagde om licentiehouder te worden.”

Trots
Dat was de start van tien mooie jaren. Het neemt niet weg dat Mariet met een klein hartje afscheid neemt. “Het was hard werken, maar ik kijk ook terug op een aaneenschakeling van hoogtepunten. Zo brachten we een reeks kookboeken uit, en overtuigden we de overheid om het BTW-tarief te laten zakken naar 6%. Het meest trots ben ik op het feit dat InfraLigne erin slaagde om marktleider te worden.”

Mariet geeft haar carrière nu een totaal andere wending: “Ik neem de zaak over van mijn vader, die actief is in de import-exportbusiness en grote supermarktketens tot zijn klanten mag rekenen.”

Nederland
Overnemer is Patrick Truyers (58), een door de wol geverfde bedrijfsleider, die als voormalig topvolleyballer een grote affiniteit heeft met sport. “Het aanbod van InfraLigne uitbreiden en fors groeien in Nederland en Wallonië: dat is mijn missie”, zegt hij vastberaden. “Met 31 studio’s in Vlaanderen is de markt hier bijna helemaal afgedekt. Maar naast onze 3 locaties in Wallonië, en vooral de 4 in Nederland, is er nog heel wat ruimte om een speler met nationale dekking in beide landen te worden.”

De Hasselaar – met roots in Heusden-Zolder – rekent op zijn team. “De doelstellingen realiseren kan dankzij de steun van de (franchise-)uitbaters van de studio’s”, benadrukt hij. “Zij zijn mijn voelsprieten: ze weten wat leeft, hebben voeling met klanten, begrijpen wat werkt en wat niet.” De zoektocht naar uitbaters in Nederland is alvast gestart.