Voormalig tennisvedette Kim Clijsters investeert haar kapitaal in bloeiende ondernemingen. Zo stapt ze nu in Innerme, een merk van sportvoeding. De Breese BV zal ook haar commerciële troeven in de schaal gooien om het bedrijf meer naambekendheid te geven.
Dirk Baelus is triatleet, ondernemer en oprichter van sportvoedingsmerk Innerme. De Kempenaar heeft een gamma van 14 producten ontwikkeld, van energy bars tot dorstlessers. Alles is gebaseerd op natuurlijke ingrediënten. Toen het bedrijf snel opgang maakte, werd het overgenomen door Marc Coucke. Maar nadat die zelf zijn business had verkocht, en de overnemers niet geïnteresseerd waren in sportvoeding, kocht oprichter Dirk Baelus alles terug.
Om nu verder te kunnen groeien heeft hij een extra vennoot aan boord gehaald. Dat is niemand minder dan Kim Clijsters geworden. De voormalige tenniskampioene zal ook als ambassadeur van het merk optreden. “Ondanks de verdubbeling van de omzet in 2018, is Innerme nog te weinig gekend in België”, zegt Kim Clijsters. “Dat is jammer, want ik ben al jaren fan van de producten. Ook na mijn tenniscarrière is gezonde en natuurlijke voeding een belangrijke rol blijven spelen in mijn sport- en gezinsleven. De samenwerking met Innerme is dan ook een project dat mij na aan het hart ligt.”