Dignify_Founders

Starter van de Week: internationaal in 8 maanden

Hoe kan je bestaande klanten aanzetten tot nieuwe aankopen? Met slimme digitale marketing, bijvoorbeeld. Dat is althans wat Dignify doet, een jong agentschap dat opereert vanuit Thor Park in Genk. Zij zijn onze Starter van Week!

Het is nu acht maanden geleden dat Marco Piombo, samen met zijn 2 vennoten Thomas Dreezen en Jimmy Guarraci, het marketingbureau Dignify opstartte. Intussen heeft het jonge bedrijfje al 5 mensen aangeworven en moest er door plaatsgebrek worden verhuisd van de IncubaThor naar een andere, vaste plek op de voormalige mijnsite in Waterschei. “En eigenlijk zitten we nu opnieuw heel krap in oppervlakte”, geeft hij aan als indicator van het succes. Want Dignify heeft op heel korte tijd zijn weg gevonden, met grote klanten als JBC en Mediahuis, maar ook internationale toppers, zoals Fortune 500-bedrijf Abbott Diabetes Care. “Die hebben ons gewoon gevonden via LinkedIn”, lacht Marco Piombo.

Wat deze starter dan exact doet? “We gebruiken software waarmee we analyses uitvoeren en automatisch marketingcampagnes loslaten op klanten van B2C-bedrijven”, legt de CEO uit. “We verzamelen eerst alle beschikbare data: van koopgedrag in de winkels, respons op e-mailings, bezoek aan de website, enzovoort. Met die schat aan informatie gaan we heel gerichte, gepersonaliseerde marketingacties opzetten. Met een laagje artificiële intelligentie er bovenop, kunnen we voorspellen welke producten of kortingen iedere klant zullen interesseren. We benaderen hem op de manier waar hij het meest gevoelig voor is: een nieuwsbrief, sociale media-actie, een folder of soms zelfs gewoon een brief per post. Zo activeren we heel gesegmenteerd het volledige klantenbestand. En dit op een geautomatiseerde manier, zodat een marketeer of reclamebureau geen tijd verliest.”

Dignify doet het dus uitstekend, en wil verder groeien. “We hebben geen schrik om als starter de grote internationale bedrijven te ‘challengen'”, aldus nog Marco Piombo. “We moeten als Limburgers niet te bescheiden zijn en aan de wereld durven tonen wat we in onze mars hebben. Intussen doen we er alles aan om bijkomend talent naar Genk te halen. Want zeg nu zelf: een fijne, uitdagende job vlakbij huis is toch veel leuker dan elke dag een paar uren in de file gaan staan?”