De Peltse infrastructuurbouwer APK mag voortaan de Persprijs in zijn trofeekast plaatsen. De snelgroeiende onderneming van Paul Kerkhofs haalde het erg nipt voor Itzu en Isola Belgium.
De Persprijs wordt sinds 1997 toegekend aan de Limburgse onderneming of organisatie die het beste communiceert met de pers. Jip Peels en Maarten Broens van APK Group mochten dit jaar met de hoofdprijs naar huis. Een eminente vakjury van Limburgse journalisten formuleerde na rijp beraad deze motivatie:
“APK Group hanteert een duidelijke, snelle en accurate communicatie bij elke stap in hun uitgekiende overnamestrategie. De onderbouwde langetermijnvisie tilt het bedrijf op van een infrastructuurwerker naar een duurzaam en slim bedrijf met aandacht voor onder meer Internet of Things. Bovendien is het maatschappelijke engagement via sponsoring van voetbalclubs en het bijhorend persoonlijk engagement van CEO Paul Kerkhofs een meerwaarde. Hij lanceerde ook eigen voorstellen in het kader van maatschappelijke problemen zoals de knelpuntberoepen.”
Er waren ook eervolle vermeldingen voor de andere genomineerden Isola en Itzu, die in 2018 ook een knap staaltje van perscommunicatie hebben afgeleverd.
De uitreiking gebeurde tijdens Communiquoi, het congres van de Limburgse marketing- en communicatieprofessionals. In het Xpand in Beringen werden overigens ook de laureaten van de Comma’s gehuldigd, zoals Shoppen in Genk (beste advertentie), Mobile Vikings (tv-spot van het jaar) en Belgische Fruitveiling (beste sociale mediacampagne).